رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگزاری جشنواره شیخ بهایی با توجه به شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوب و کمک بزرگی به رویدادهای مشابه مجازی دیگر در کشور می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 27 November 2020

جعفر قیصری اظهارداشت:  همه عملیات اجرایی این جشنواره به صورت فیلم ویدئویی و کلیپ تهیه شد و محتواهای آن هم به ویدئو تبدیل و پخش شد.

وی ادامه داد: برنامه های مختلف جشنواره خوارزمی در مدت ۲ روز برگزاری، به صورت استریم از چهار کانال سایت شهرک علمی و تحقیقاتی، آپارات، لنز ایرانسل و لحظه نگار پخش شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مخاطبان و بینندگان این برنامه‌ها در برخی ساعت افزون بر ۵۰۰ نفر بودند و حتی از برگزاری حضوری هم بیشتر بود.

وی اضافه کرد: تاخیر ۲ ماهه در برگزاری جشنواره خوارزمی هم فرصتی برای تهیه زیرنویس زبان انگلیسی و پخش این برنامه‌ها به مسوولان ارائه کرد.

قیصری با اشاره به اینکه تجربه برگزاری این جشنواره کمک بسیار خوبی به برگزاری جشنواره‌های مجازی دیگر می‌کند، خاطرنشان کرد: تصمیم داشتیم اختتامه جشنواره و اهدا جوائز به صورت مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های هفته پژوهش از طریق فضای مجازی و غیر حضوری بیان کرد: همه دستگاهها و دانشگاهها و سازمان‌های مختلف، کلیپ هایی از فناوری ها و پژوهشگران برتر خود تهیه و این کلیپ‌ها را در طول هفته برای مخاطبان و مردم پخش و تجربه پژوهشی و فناوری خود را معرفی کنند.

قیصری  ادامه داد: برگزیدگان جشنواره هفته پژوهش باید توسط دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها انتخاب شوند و انتخاب نهایی به صورت مجازی انجام شود و از طریق پلتفرم و کلیپ و نمونه کار افراد برگزیده هم در روز آخر این جشنواره با تاکید بیشتر پخش شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هزینه های برگزاری جشنواره مجازی نسبت به جشنواره عادی بسیار کمتر است افزود: رسانه‌ها هم باید فرهنگ سازی لازم را در این زمینه انجام دهند تا مخاطبان برنامه‌های مختلف جشنواره را از طریق این کانال‌ها مشاهده کنند تا محتوای پژوهش و فناوری استان و خدماتی که پژوهش و فناوری به مردم و شهروندان ارائه می دهد را معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار