مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: شب گذشته حدود ۱۰ هزار تست سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد، اما هنوز در خصوص چگونگی توزیع این تست‌ها تصمیم‌گیری نشده است.
کد خبر: ۹۱۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 26 November 2020

رضا فدایی با بیان اینکه تست‌های تشخیص سریع کرونا شب گذشته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شده است و فعلاً در انبار این دانشگاه نگهداری می‌شود، اظهار کرد: تعداد این تست‌ها حدود ۱۰ هزار عدد است، البته هنوز در خصوص نحوه توزیع آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است، اما اولویت در این خصوص با مناطقی است که در دسترسی به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این کیت‌ها در طرح حافظان سلامت محلات استفاده می‌شود، ادامه داد: استفاده از این کیت‌ها بسیار آسان‌تر از کیت‌های موجود در آزمایشگاه‌های گران قیمت مولکولی است و نتایج آن بعد از یک ساعت مشخص خواهد شد.

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص درصد خطای کیت‌های سریع کرونا، گفت: این کیت‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت است، اما اگر نتیجه تست‌های سریع کرونا منفی باشد، باید دیگر علائم بیماری نیز برای تصمیم‌گیری در خصوص بیمار بودن و یا نبودن فرد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری شهروندان در رعایت محدودیت‌های تردد در دو هفته اول آذرماه ضروری است، اضافه کرد: استان اصفهان در هفته سوم آبان‌ماه در نقطه اوج شیوع بیماری کرونا قرار داشت، اما اکنون این روند افزایشی کنترل شده است.

فدایی با تاکید بر اینکه مردم باید باور داشته باشند که این محدودیت‌ها برای کاهش سیر بیماری بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نتیجه آن را در دو هفته آخر آذرماه خواهند دید، ادامه داد: شهروندان از دورهمی‌های خانوادگی و از اجتماعات دوری کنند تا شیوع کرونا در استان کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار