معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سه هزار تُن کالای غیرنفتی در ۱۵ ماه گذشته از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین‌المللی اصفهان صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 24 November 2020

سیدحسن قاضی عسگر روز سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که با حضور معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، افزود: کارگو ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی حدود ۱۵ ماه پیش راه‌اندازی شده و در این مدت کوتاه به موفقیت‌های بزرگی در زمینه صادرات بویژه صادرات مواد غذایی دست پیدا کرده است.

پایانه‌های بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال گذشته با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

این پایانه در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه استان اصفهان در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی احداث شده است. ظرفیت صادرات کالا و بار از این پایانه در طول هفته ۷۰ تُن تخمین زده شده است.
با توجه به اینکه اصفهان اکنون از ظرفیت خوبی در زمینه تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای و فرش دارد وجود این  پایانه کمک بسیاری به تولیدات، صادرات و رونق اقتصادی استان دارد.
قرارداد ساخت و تجهیز پایانه بار هوایی این فرودگاه ۲۸ تیر سال ۹۵ بین اتاق بازرگانی اصفهان و پیمانکار منعقد شد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: مشکلات زیادی برای صادرکنندگان این استان بویژه در حوزه صادرات خُرد وجود دارد.

وی اظهار داشت: ارسال محصولات صنایع دستی از طریق بورس از دیگر مشکلات تولیدکنندگان این استان در زمینه گمرکی است که باید دستورالعمل کلی و واحدی در این زمینه ارائه شود.

قاضی عسگر اضافه کرد: ارسال صنایع دستی از طریق بورس در تهران با مشکلات کمتری مواجه بوده اما این کار در اصفهان مقداری سخت‌تر است.

به گفته وی، صادرات صنایع دستی از طریق کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان کمک بزرگی به اعضای این صنف می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: صادرات صنایع دستی نیاز به کارت بازرگانی ندارد و باید تسهیلات بیشتری در اختیار این صنف قرار داده شود، تا راحت‌تر بتوانند صادرات انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار