جمعی از کشاورزان اصفهانی با حضور در میدان پُزوه واقع در خوراسگان در شرق این خطه، خواسته‌های خود بویژه بازگشایی زاینده رود و تخصیص‌ حقابه‌ها از این رودخانه را مطالبه کردند.
کد خبر: ۹۱۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 23 November 2020

نماینده کشاورزان و شورای میراب اصفهان با اشاره به حضور حدود ۶۰۰ کشاورز در محل یاد شده اظهار داشت: تسریع در تکمیل طرح‌های انتقال آب به حوضه آبریز زاینده رود و توقف اضافه برداشت‌های غیرقانونی در بالادست زاینده رود دیگر مطالبات کشاورزان است.

محمود کریمی ادامه داد: به دلیل تخصیص نیافتن حقابه‌ها در سال‌های گذشته مقرر شده بود با تشکیل صندوق جبران خسارت کشاورزان با محوریت استانداری ، ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی مجموعه‌های تولیدی فولاد در منطقه که از آب زاینده رود استفاده می‌کنند برای جبران بخشی از زیان مالی کشاورزان پرداخت شود که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.

وی افزود: تخصیص هفت متر مکعب پساب تصفیه شده برای کشت و کار در شرق اصفهان که پیش‌تر مقرر شده بود نیز همچنان تحقق نیافته است.

نماینده کشاورزان و شورای میراب اصفهان اضافه کرد: دقایقی دیگر برای بررسی این موضوع هفت نفر از نمایندگان کشاورزان در محل اداره سازمان بازرسی کل کشور در اصفهان حضور خواهیم یافت تا با مسوولان مربوطه گفت و گو و مطالبات را بیان کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار