با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها و فراخوان‌های مردمی، در حال حاضر، ذخیره خون در استان اصفهان به بیش از پنج روز رسیده است.
کد خبر: ۹۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 21 November 2020

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره خون خیلی بهتر از قبل شده است، ولی با توجه به اینکه خون و فرآورده های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، از اهداکنندگان درخواست می کنیم به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

مجید زینلی با تاکید بر اینکه اهدا و نیاز به خون اختصاص به یک روز خاص ندارد، از اهدا کنندگان خواست با مراجعه به وب سایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.ir و دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون تعیین و مراجعه کنند.

زینلی همچنین به وضعیت اهدا پلاسما در استان اشاره و خاطرنشان کرد: فعلا، امکان ذخیره سازی پلاسمای بهبود یافتگان کووید19 وجود ندارد و تمام پلاسماهای دریافتی درخواست و مصرف می شود.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه می کنند، از افرادی که دچار بیماری کووید۱۹ شده اند، درخواست کرد یک ماه بعد از بهبود، به مرکز میدان خواجو مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار