سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: عصر امروز پنجاه و یکمین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا برگزار شد که تمرکز این جلسه بررسی محدودیت هایی بود که قرار است از روز شنبه اول آذر اعمال شود.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 19 November 2020

حجت الله غلامی، شامگاه در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، بنابراین شهرستان زرد در استان نداریم. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: اعمال محدودیت های جدید عنوان طرح هوشمند را به خود گرفته به این معنا که هر شهری بتواند محدودیت های اعمال شده را اجرا کند تا اوضاع خود را بهبود ببخشد. 

غلامی با بیان اینکه در شهرهای قرمز ۵ دسته محدودیت اعمال می شود، گفت: بخش اول محدودیت ها شامل ادارات است که به ادارات ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. خدمات ضروری شامل دستگاه های اجرایی است که در زندگی روزمره شهروندان تاثیر مستقیم دارند مانند ادارات آب، برق و خدمات شهری. خدمات عادی هم شامل سایر دستگاه ها است. 

وی افزود: بر این اساس حضور کارمندان در اداراتِ شهرهای قرمز به شکل یک سوم است و در مشاغل ۲ و ۳ و ۴ دو هفته تعطیلی از اول آذر اعمال می شود که هر گونه تخلف از این قانون سبب بسته شدن مغازه برای ۱۵ روز می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان یادآور شد: همچنین آموزش در شهرهای قرمز به شکل حضوری ممنوع و برگزاری هر گونه مراسم مذهبی و نماز جمعه ممنوع است که اگر تخلف شود برای بار اول تذکر می دهیم و اگر برای بار دوم تکرار شود جریمه فردی ۱۰ میلیونی در نظر گرفته می شود.

غلامی گفت: در خصوص ترددها هر گونه ورود و خروج خودروها از شهرهای قرمز ممنوع است و خودروها با پلاک غیر بومی نیز نمی توانند به شهرهای قرمز وارد شوند و برای متخلفان جریمه یک میلیونی اعمال می شود.

وی ادامه داد: همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز ممنوع است و هر کسی در این خصوص تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: برای شهرهای نارنجی حضور پرسنل در ادارات به میزان یک دوم است. همچنین هر گونه آموزش حضوری در این شهرها و برگزاری مراسم مذهبی و نماز جمعه ممنوع است و متخلفان برای اول تذکر می گیرند و در صورت تکرار جریمه فردی ۵ میلیونی را متحمل می شوند.

غلامی افزود: برای شهرهای زرد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را نداریم که البته فعلا شهر زردی نداریم اما این محدودیت برای شهرهای نارنجی برقرار است‌.

وی در خصوص کارمندان دستگاه هایی که حق تردد در ساعات ممنوع را دارند تصریح کرد: کارکنان امداد و نجات، قاضی ها و برخی از کارمندان صدا و سیما، تاکسی های اینترنتی و شرکت های خدمات ضروری می توانند لیست مورد نظر خود را به فرمانداری ها ارائه دهند تا برگ تردد دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار