رئیس جمهور آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان را صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 19 November 2020
آزادراه کنارگذرشرق اصفهان یکی از کریدور‌های شمال به جنوب کشور است که کشور‌های شمالی را به آب‌های آزاد متصل می‌کند .
با بهره برداری از این طرح زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی به مدت ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد ؛این طرح با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور به بهره برداری رسید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان  هم با اشاره به اینکه این آزادراه یکی از مسیر‌های ترانزیتی مهم کشور محسوب می‌شود افزود: این آزادراه با ۶ باند رفت و برگشت، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان- نطنز - کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد.با بیان اینکه این طرح بزرگ ملی از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجرا تقسیم شده گفت: قطعات اول و دوم این طرح جمعاً به مساحت ۶۳ کیلومتر از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و با عبور از جاده اصفهان- اردستان تا جاده نایین-اصفهان ادامه می‌یابد.
علیرضا قاری‌قرآن گفت: برای احداث این آزاد راه یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، هشت میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۶۵ هزار تن بتن ریزی و ۷۰۰ هزار تن آسفالت انجام و  حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال هم هزینه شده است.
وی  با اشاره به کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب استان اصفهان گفت: افتتاح این آزادراه مصرف سوخت را سالانه بیش از ۱۵ میلیون لیتر و سوانح و تلفات جاده‌ای را هم ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.
قطعه سوم آزادراه کنارگذرشرق اصفهان هم تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار