معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با پیگیری شهرداری هزار دستگاه موتورسیکلت برقی جایگزین ناوگان فرسوده این وسیله نقلیه و چرخه حمل و نقل عمومی کلانشهر اصفهان می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 18 November 2020

حجت‌اله غلامی در جلسه شورای ترافیک و کمیته ایمنی حمل و نقل استان در استانداری افزود: با توجه به محدودیت سرعت و کاهش آسیب های زیست محیطی و خطرات موتورسیکلت برقی این وسیله های نقلیه وارد چرخه حمل و نقل این شهر می شوند.
وی بیان کرد: شهرداری اصفهان افزایش این وسایل نقلیه تا ۱۰ هزار فقره را دنبال کند تا شاهد افزایش ایمنی و سلامت در حوزه باشیم.
وی با بیان اینکه سلامت راکبان، ایمنی عابرین پیاده و حفظ چهره و سیمای شهری در ساماندهی موتورسواران مهم است، اظهارداشت: قانونمداری موتورسواران در تامین سلامت آن ها و پیشگیری از تصادفات و در کاهش تصادف با عابرین پیاده موثر است.
وی ادامه داد: تخلفات و حرکت غیرمجاز موتورسواران چهره و سیمای شهر اصفهان را که ظرفیت گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی دارد را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استان اصفهان تلاش برای فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردم در قانونمداری را برای کاهش حوادث ضروری برشمرد و یادآور شد: استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از ماسک در شرایط شیوع بیماری کرونا بر اساس فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهادینه شد و در موضوع قانونمداری و استفاده از کلاه ایمنی به انجام چنین اقداماتی نیاز است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح های فرهنگی و ارتقای آگاهی عمومی را به موضوع محدودیت های کرونایی گره نزنیم و با استفاده از امکانات رسانه ای، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کارها را انجام دهیم.
به گفته غلامی ارتقای آگاهی عمومی در کاهش حوادث موثر است و فرهنگ مردم به حدی افزایش یافته که از مسیر اتوبوس های تندرو استفاده نمی کنند و در برخی از مسیرها نرده ها برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار