۹۰ درصد شبکه فاضلاب طرح انتقال پساب شهرستان‌های لنجان و مبارکه به فولاد مبارکه اصفهان اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 17 November 2020
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش استفاده از آب رودخانه زاینده رود در این کارخانه صنعتی اجرا شد گفت:این شبکه‌های فاضلاب در شهر‌های زرین شهر، چَمگُردان، سده لنجان، وَرنامخواست و زاینده رود در شهرستان لنجان و در مناطق مبارکه، دیزیچه، زیباشهر و کَرکوند در شهرستان مبارکه ساخته می‌شود.

امیرحسین حکمتیان افزود: علاوه بر این عملیات ساخت ۷۰ درصد از ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به مقصد مجتمع فولاد مبارکه در این شهر‌ها اجرا شده است و برنامه تکمیل این ایستگاه‌ها سال آینده خواهد بود.
وی گفت مشابه این طرح نیز بین شرکت آب و فاضلاب اصفهان و ذوب آهن اصفهان برای بهره‌گیری این کارخانه از پساب شهر ایمانشهر و ۱۱ روستا واقع در شهرستان فلاورجان با هدف کاهش استفاده از آب رودخانه زاینده رود در حال اجرا است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه اکنون شبکه فاضلاب شهر ایمانشهر تکمیل و ۵۰ درصد از لوله‌گذاری روستا‌های آن اجرا شده و ایستگاه پمپاژ آن نیز در حال ساخت است گفت: بر اساس پیش بینی‌ها قرار است این طرح سال آینده به بهره برداری برسد.
قرارداد هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه سال ۹۲ بسته شد و به موجب آن حدود ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در هفت شهر اجرا و یک تصفیه خانه فاضلاب در لنجان احداث می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار