سامانه مراقبت از راه دور ویژه پیگیری بیماران مبتلا به کووید ـ ۱۹ ترخیص شده از بیمارستان در اصفهان بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 16 November 2020

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، هدف از راه اندازی این سامانه هوشمند را مدیریت و پیگیری وضعیت بیماران ترخیص شده در مرحله قرنطینه خانگی دانست وگفت: این سامانه هوشمند با همکاری و مشارکت مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی و مرکز تحقیقات مه‌داده واحد نجف‌آباد اپلیکیشن مراقبت از راه دور طراحی و آماده بهره‌برداری شد.
امیررضا نقش درباره ضرورت نیاز به استفاده از این نرم‌افزار افزود: بخشی از بیماران موج سوم کرونا که درمان‌های مورد نیاز را از مراکز درمانی دریافت کرده‌اند و دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند در برخی مواقع همچنان ناقل بیماری هستند.
رئیس مرکز تحقیقات مه‌داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد هم گفت: در این اپلیکیشن سه بخش وب‌سایت مدیریت مراقبت راه دور از بیماران (پنل مدیریت بیماران و مشاوران)، ارائه خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به مشاوران) و استفاده از خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به بیمار) طراحی شده و بخش آموزش نیز برای اطلاع افراد از نحوه کار با آن پیش‌بینی شده است.
اکبر نبی‌الهی افزود: در نخستین مرحله برای راه‌اندازی سامانه مراقبت از راه دور پیگیری بیماران مبتلا به کرونا اطلاعات بیماران ترخیص شده در سامانه تحت‌وب وارد و با نصب اپلیکیشن مراقبت بر روی تلفن همراه بیماران افراد به سامانه متصل، اپلیکیشن مشاور بر روی تلفن همراه مشاوران نصب و به سامانه متصل می‌شود.
وی تاکید کرد: در سامانه مراقبت از راه دور پیگیری بیماران مبتلا به کرونا مشاوران (پزشک و پرستار) به بررسی بیمار و ارائه مشاوره می‌پردازند و با اختصاص بیمار به مشاور از ادمین سامانه، مشاور به طور روزانه از طریق اپلیکیشن با بیمار ارتباط تلفنی یا پیامکی برقرار کرده و مشاوره‌های روزانه بیمار را به صورت منظم و متوالی ارائه می‌کند.
اکبر نبی‌الهی گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و تأمین اجتماعی اصفهان این سامانه با استقرار در یکی از بیمارستان‌های منتخب تامین اجتماعی این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار