مدیر نیروگاه گازی هسا گفت: در ۳۰ سال گذشته تا کنون بیشترین میزان تولید برق در نیروگاه هسا حدود ۹۵ میلیون کیلووات ساعت بود.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 15 November 2020

نقدی‌پور  تاکید کرد: با روند تولیدی که در زمان حاضر در این واحد وجود دارد و در ادامه ثبت رکوردهای جدید در آستانه رسیدن به این شاخص و شکستن رکورد ۳۰ ساله هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این دستاوردها با پشتکار نیروهای جوان، متعهد، کارآمد و متخصص، روحیه و فرهنگ جهادی و کاهش هزینه‌ها حاصل شده است، تصریح کرد: در زمان حاضر تعمیرات اساسی این نیروگاه بطور کامل توسط کارکنان نیروگاه انجام و ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی تولید می شود.

مدیر نیروگاه گازی هسا اضافه کرد: بعنوان مثال پره های توربین نیروگاه و قطعات دیگر از جمله یاتاقان‌ها توسط چند شرکت داخلی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اولیه راه اندازی نیروگاه هسا از این واحد بیشتر در مواقع اوج مصرف شبکه برق کشور و حدود ۲ ساعت در روز استفاده می شد، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با ارتقای بهره وری و تولید نیروگاه هسا از این واحد در فصل های بهار و تابستان تا نیمه مهر استفاده و در فصل پاییز و زمستان در مواقعی که مرکز کنترل شبکه برق سراسری اعلام نیاز کند به شبکه متصل می شود.

نقدی پور اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با روند رو به رشد تولید برق در نیروگاه گازی هسا، رکورد ۳۰ ساله این واحد شکسته شود و به تولید بیش از ۹۵ میلیون کیلووات ساعت در سال برسد و بتواند در جهت رفع نیاز کشور و خدمت رسانی به مردم سهم بیشتری داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار