fسته ویژه خبری «تابناک»
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «این ۳۰۸ هزار میلیارد تومان کجاست؟!»، «احضار مدیر ورزشی دولت قبل به دادگاه» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴ 09 September 2015
مطهری: هاشمی قوه عاقله خبرگان است

علی مطهری در گفتگو با هفته نامه طلوع صبح گفت: می‌توان گفت آقای هاشمی قوه عاقله مجلس خبرگان رهبری است. من فکر می‌کنم ایشان برای توجه دادن علما و مردم به اهمیت مجلس خبرگان آینده، زودتر اعلام کاندیداتوری کردند. هجمه‌ها علیه آقای هاشمی به خاطر تأثیرگذاری ایشان است. می‌دانید که مهمترین کار مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر جدید است اگرچه کارهای مهم دیگری هم دارد ولی عملا به گونه‌ای شده است که همین یک کار را انجام می‌دهد. بنابراین با توجه به هشت ساله بودن دوره آن،‌در دوره‌هایی که حتی احتمال ضعیف داده شود که بخواهند رهبر جدید تعیین کنند اهمیت آن افزایش پیدا می‌کند. البته ما دعا می‌کنیم که این اتفاق در این دوره نیفتد. مجلس شورای آینده هم از این نظر اهمیت دارد که بتواند دولت را بیشتر کمک کند و بعضی کینه‌توزیهای موجود از بین برود.


قیاس مع الفارق بذر پاش

مهرداد بذرپاش امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برخی می گویند برای گرفتن حقمان باید هزینه و فایده کنیم، اگر هزینه قدری بیشتر بود، از حقمان صرفنظر کنیم. اخیرا در حوزه ی حق هسته ای عده ای این تز را ترویج می کنند که حق هسته ای و یا هر حق دیگری را هزینه و فایده کنیم.حال میخواهم یک مثال بزنم: خرمشهر، این قطعه ی رعنای ایران اسلامی، مدتی در چنگال رژیم صدام افتاد؛ به نظر شما برای گرفتن این حق، چندنفر باید مثل جهان آرا جان می دادند تا این جزء هر چند کوچک از سرزمین مقدسمان به صاحبان آن برگردد؟ آیا می بایست برای گرفتن این حق(خرمشهر) هم هزینه و فایده می شد؟


یک تحلیل اصولگرایانه از هجمه اصلاح طلبان به خرازی

امیر محبیان موسس و دبیرکل حزب نواندیش ایران اسلامی با اشاره به روند استعفای صادق خرازی از حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: نحوه رفتار پاره‌ای از اصلاح‌طلبان که از آنان به عنوان اصلاح‌طلبان رادیکال یاد می‌کنیم؛ همواره محل بحث بوده است. وی تصریح کرد: تهاجم به منتقدان درونی، برچسب زدن و ایزوله کردن آنان را اگر ریشه‌یابی کنیم عمدتاً به رفتارهای سازمانی گروه‌های سیاسی پیش از انقلاب اسلامی، بویژه سازمان‌های چپ برمی‌گردد که بعضاً با روش‌های «استالینیستی» در صدد یکپارچه سازی سازمان و بستن هر رخنه امنیتی از منظر خود بودند. دبیرکل حزب نواندیش ایران اسلامی ادامه داد: آنها هر چند در سال‌های آخر پیش از انقلاب اسلامی به دلیل انتقادات شدید تز «سانترالیسم دموکراتیک» را مطرح کرده بودند ولی در واقع هر انتقادی که «اتوریته» مرکزیت را زیر سئوال می‌برد سریعاً از طریق برچسب زدن و ایزوله سازی زیر فشار قرار می‌گرفت و اگر فرد منتقد تسلیم نمی‌شد؛ هدف حذف شخصیتی و حتی فیزیکی قرار می‌گرفت. وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه رفتارهای سرکوب گرایانه تشکیلاتی در بین سازمان‌های چریکی به بدنه سیاسی در فضای آزاد منتقل شد و هر چند این سازمان‌ها به ظاهر کوشیدند که رویه‌ای دموکراتیک تحت عنوان جنبش یا تشکل‌های دیگر به عنان لایه خارجی ایجاد کنند ولی عملاً بدلیل هویت‌یابی غیر دموکراتیک و سطح تحمل پایین رهبران این مدل رفتاری بر سایر گروه‌ها تاثیر گذاشت و در جریان اصلاحات این مدل رفتاری از طریق سازمان منحله مجاهدین انقلاب به پیکره انتقال یافت.


فائزه قربانی خانواده هاشمی میشود!

یک وب سایت اصولگرا امروز در تحلیلی با عنوان «چه کسی در خانواده هاشمی تقسیم وظایف میکند؟» سعی کرده تصویری کلی از رفتارهای خانواده هاشمی بدست دهد. در بخشی از این مطلب در مورد فائزه هاشمی آمده: فائزه در عرصه سیاسی فعالیت هایش را افزایش داده است. یک روز با رسانه های برون مرزی مصاحبه می کند و قوه قضائیه را در مظان اتهام قرار می دهد و روز دیگر در رسانه های زنجیره ای داخل از ضعف زنان در مشارکت های اجتماعی و سیاسی گله مند است. فائزه یک تئوری را به خوبی می داند و آن دیالوگ ابن زیاد در فیلم مختار نامه است "در جنگ شهری نیمی از لشکریان، زنان هستند". او انتخابات در ایران را اینگونه می نگرد به همین دلیل سرمایه گذاری خود را بیشتر بر روی جنبش های زنان انجام می دهد. در سال ۸۸ نیز همین رفتار را در اغتشاشات بعد از انتخابات در پیش گرفت. او به خوبی می داند که به دلیل محکومیتش نمی تواند تایید صلاحیت شورای نگهبان را داشته باشد اما برای حضور در انتخابات خود را آماده می کند اما با چه سناریویی؟ با زندانی شدن مهدی هاشمی مظلومیت نمایی خانواده آغاز شد. نامه عفت مرعشی به محسنی اژه ای نیز از همین رو است تا القا کند که مهدی بی گناه زندانی شده است. فائزه نیز به نظر می رسد برای عدم تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان برنامه ریزی کرده است به طوری که شورای نگهبان با رد صلاحیت وی حداقل تایید صلاحیت محسن را انجام دهد و بعد از آن با تکیه بر جنبش زنان، برای محسن کرسی در مجلس فراهم کند. در صورتی که شورای نگهبان ایستادگی کرده و عدم احراز صلاحیت برای محسن هاشمی اعلام کند در آن صورت این سناریو به یاری پدر می شتابد و مظلومیت مهدی در کنار رد صلاحیت فائزه و محسن را پیراهن عثمان کرده و برای پدر رای خریداری می کند.


کسی که با آمدنش شعار مرگ بر آمریکا حذف میشود!

نامزد تندروی جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در اظهاراتی متناقض توافق هسته‌ای با ایران را فاجعه‌ خواند و مدعی شد که رژیم صهیونیستی مجبور است برای دفاع از خود سلاح هسته‌ای داشته باشد. ترامپ در پاسخ به اینکه اگر ایران در اجرای توافق هسته‌ای تقلب کند، چه واکنشی بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا نشان خواهد داد، گفت: «من طوری آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهم که نمی‌توان تصور کرد. آن‌ها به آمریکا بسیار احترام خواهند گذاشت و دیگر بیرون نمی‌آیند و فریاد بزنند "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل".» وی سپس ضمن انتقاد از سیاست‌های ایران نوشت: «چه کسی واقعاً‌ می‌تواند تصور توافق با کشوری را بکند که در خیابان‌ راهپیمایی می‌کنند... این توافق به تمامی اشکال، فاجعه است. یک مسئله‌ای که افراد حتی درباره آن حرف نزده‌اند این است: در این توافق، یک بند "حمله" وجود دارد. اگر کسی به آن‌ها حمله کند، ما باید از آن‌ها (ایران) محافظت کنیم. این مسئله را که اگر اسرائیل به آنها حمله کند چه اتفاقی رخ می‌دهد را هیچ کس حتی جان کری نیز نیز پاسخ نداده است.»


بیشتر مطالعه کنید اصلاح طلب میشوید

عباس دوزدوزانی اولین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده دوره اول، دوم و سوم مجلس شورای اسلامی در همایش مدیران و فعالان مستقل اصلاح‌طلب استان آذربایجان شرقی تلاش در راستای اصلاح و رفع مشکلات موجود در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی را یکی از مهم ترین تکالیف اصلاح‌طلبان دانست و افزود: اگر در این انتخابات به دنبال رسیدن به اغراض شخصی و مادی خود هستیم باید بگویم خاک بر سرمان! ولی همه بدانیم که باید با توجه به تکلیفی که داریم و با در نظر داشتن مسائل اخروی در این راستا گام برداریم. وی «اصولگرایی واقعی و به دور از تعصب و وابستگی صرف جناحی» را از مهم‌ترین زمینه‌های لازم برای اصلاح‌طلبی دانست و اظهار کرد: اصولگرای واقعی نیز باید با توجه به همان اصول، اصلاحات را سرلوحه اهداف خود قرار دهد. اصلاح‌طلبی یک حق است و هیچ جامعه‌ای مستغنی از وجود اصلاحات نیست. این فعال سیاسی خطاب به اصولگرایان ادامه داد: اگر مطالعات خود را افزایش دهید و واقع‌بین باشید، اصلاح‌طلب خواهید شد! وی تاکید کرد: همه با هم باید اصولی را سرلوحه اهداف سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم که زمینه اصلاح جامعه بیش از پیش فراهم شود. وی از تمامی تشکل‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالگرایان خواست تا پاکدستی، پاک‌نظری و همدلی و همزبانی را چاشنی فعالیت‌های سیاسی خود قرار دهند تا «در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، مردم جمهوری اسلامی، شاهد پیروزی تفکر اصلاحات همانند 24 خرداد 92 باشند».


دکلی که سه سال در آبهای دوبی توقیف است

دکل خریداری شده از سوی یک شرکت ایرانی سه سال است که در آبهای دوبی متوقف و معطل مانده است. به گزارش فارس ۵ سال قبل، یکی از شرکت‌های ایرانی از طریق واسطه ای به نام (ق.م) اقدام به خرید دکل حفاری به نام (لاریسا) از یک شرکت تجاری در دبی کرده است. قیمت این دکل در آن زمان حدود ۱۰۵ میلیون دلار برآورد شده است که با مذاکرات صورت گرفته تا به حال ۸۰ درصد پول دکل واریز شده اما تاکنون دکل به ایران تحویل نشده است. این دکل به مدت ۳ سال است که در امارات توقیف شده و شرکت خارجی تحویل آن را منوط به پرداخت ۱۰۰ درصد پول آن کرده است. این گزارش حاکی است این شرکت ایرانی هرچند در خصوص خرید دکل «لاریسا» به مشکل برخورد کرده است اما سوابق موفقیت آمیزی در خرید و واردات دکل های ملکی به ایران دارد به طوری که چند فروند از بزرگ‌ترین دکل‌های ملکی ایران در اختیار این شرکت پیمانکاری است. بر اساس این گزارش با توجه به اینکه توقف طولانی‌مدت این دکل ناشی از برخی اختلاف حساب‌ها بوده است به نظر می‌رسد تسریع در تعیین تکلیف وضعیت این دکل می‌تواند از اتلاف سرمایه ناشی از توقف آن جلوگیری کند.


تکذیب شایعه رد صلاحیت نزدیکان رئیس دولت اصلاحات

علی صوفی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به دیدار اعضای شورای هماهنگی با شورای نگهبان گفت: در این دیدار نقطه منفی وجود نداشت و سخنگوی شورای نگهبان هم صحبت‌های امیدوارکننده‌ای را بیان کرد و شایعه رد شدن نزدیکان رئیس دولت اصلاحات را رد کرد و گفت که سلایق سیاسی تاثیری در تایید صلاحیت نامزد‌ها ندارد و دولت نیز به این مسئله اصرار دارد. چنانچه وزیر کشور در روزهای گذشته مواضع شفافی درباره تایید صلاحیت‌ها داشته است. وی ادامه داد: همانطور که وزیر کشور گفت نباید اینطور باشد که به خاطر وقت کم، شورای نگهبان نتواند صلاحیت برخی نامزد‌ها را احراز کند و ملاک هم‌‌ همان چهار مرجع قانونی است و اگر این اتفاق بیفتد یکی از متغیرهای تصمیم اصلاح‌طلبان تعیین خواهد شد و تاثیر زیادی روی رسیدن به شرایط اطمینان برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت. صوفی نامزدی در انتخابات را مشروط به تصمیم حزب اتحاد ملت ایران و مصلحت‌سنجی‌های رهبران اصلاحات دانست و گفت: در صورتی که قرار بر ورود به عرصه انتخابات باشد، از تهران وارد انتخابات خواهم شد. وی تاکید کرد: با وجود اینکه در حوزه‌های تک نماینده فعالیت برای انتخابات شروع شده است، اما شورای راهبردی به کسی توصیه نکرده در انتخابات نامزد شود و این وظیفه به خود استان‌ها واگذار شده است.

حضور عارف در انتخابات مجلس قطعی نیست


رهامی رییس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان درباره حضور عارف و ناطق نوری در انتخابات مجلس گفت: ایشان تاکنون به صورت قطعی تصمیمی در این زمینه نگرفته‌اند. البته همه‌چیز به اتفاقات سیاسی در ماه‌های آینده بستگی دارد و ممکن است فضای سیاسی ایران دوباره مانند سال92یک دگرگونی جدید را تجربه کند. در این زمینه باید متذکر شوم که حتی آقای عارف هم برای حضور در انتخابات آینده تصمیم قطعی اتخاذ نکرده‌اند و همه‌چیز را به تحولات آتی کشور موکول کرده‌اند.


کلاه ایمنی خوب است اما نه برای پلیس

با گذری در خیابان‌های شهر بندرعباس به وضوح و وفور مشاهده می‌شود که اغلب ماموران پلیس موتور‌سوار بدون کلاه‌ ایمنی در حال رانندگی و یا بعضا با این قانون‌شکنی واضح در حال اعمال قانون هستند.به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در حالی که «طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف» که در بین مردم به «موتورگیری» مشهور است، همواره از سوی پلیس در سطح خیابان‌ها و معابر شهر اجرایی می‌شود. تصاویر قابل تامل این گزارش بیانگر این است، اگر قرار بر اجرای واقعی قانون باشد بخشی از موتورسیکلت‌های نیروی انتظامی در شهر بندرعباس نیز مشمول همین طرح هستند، چرا که روا نیست تا زمانی که حتی یک موتورسوار متخلف در بین پرسنل پلیس وجود دارد با سایر شهروندان در این باره برخورد قانونی شود.


نصیحت نوبخت به نعمت زاده

نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به سخنان نعمت زاده پیرامون کمپین تحریم خودرو داخلی گفت: منظور وزیر صنعت و معدن تقویت صنعت داخلی بوده است، همه باید متناسب با شخصیت و فرهنگ از ادبیات برای مردم استفاده کنند، در چهارچوب قانون مردم می توانند از غیر خودروهای داخلی استفاده کنند و کسی نمی تواند با ادبیات خاص مردم را مورد خطاب قرار دهد‎.


فیلترینگ هوشمند نه تنها شکست نخورده موفق هم بوده

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خانه ملت در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی در خصوص ناکارآمدی فیلترینگ هوشمند، معتقد است این سیستم که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر روی شبکه مجازی اینستاگرام به صورت آزمایشی اعمال شده، عملکرد موفقی داشته و گفت: فیلترینگ هوشمند شبکه های مجازی در پالایش شبکه های مورد آزمایش همچون اینستاگرام بسیار موفق عمل کرده است.نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای تلفن همراه به گونه ای است که همواره در حال پیشرفت است و همیشه ضد حرکت هایی از طریق فیلترشکن ها در برابر پالایش های صورت گرفته از سوی حکومت، خلق می شود که باید به نحوی با آن مقابله کرد.وی افزود: به دلیل این تقابل هاست که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی عملکرد فیلترینگ هوشمند را موفق ارزیابی نکرده است درحالی که به طور کلی، نمی توان عملکرد آن را ناموفق دانست.


تشویق هاشمی به حضور در انتخابات اسفند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که مردم، مخصوصاً جوانان و زنان و به ویژه تحصیل کرده‌ها آمادگی دارند برای نهادینه شدن اعتدال در کشور وارد میدان‌ انتخابات شوند، گفت: در این برهه وظیفه همه دلسوزان و احزاب و تشکیلات در دایره انقلاب است که با ورود به انتخابات، زمینه‌ خلق یک حماسه سیاسی دیگر را در اسفندماه فراهم کنند که انتخاباتش بسیار مهم است.

انهدام محموله‌های لبنیات ایران در عراق

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران گفت: محصولات لبنی یک شرکت ایرانی به دلیل اینکه بیش از اندازه در پشت مرز‌های کشور عراق ماند و از مدت تاریخ مصرف آن کاسته شد، توسط مأموران اداره نظارت این کشور منهدم شد. رضا باکری در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص انهدام فرآورده‌های لبنی ایران در کشور عراق، اظهار کرد: طبق قوانین داخلی عراق در صورتی که تاریخ مصرف محصولات لبنی وارداتی به این کشور به هر دلیلی کمتر از یک سوم تاریخ درج شده روی آن باشد این محصولات بدون باز گرداندن به کشور صادرکننده منهدم می‌شود.وی‌ خاطرنشان کرد: بنابراین محصولات یک شرکت ایرانی نیز که با تأخیر از مرز عبور کرده و بیش از یک سوم تاریخ آن منقضی شده بود، توسط مأموران اداره نظارت برمواد غذایی عراق منهدم شد.دبیرانجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد: تشریفات گمرکی و صدور مجوز‌های لازم از دو طرف باعث شده که برنامه‌ریزی صادرات محصولات لبنی در زمان مورد نظر صورت نگیرد و این محصولات معدوم شود.

علت تعلل مشایی در شکایت از پورمحمدی

عبدالرضا داوری چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد در گفتگو با آریا گفت:دلیل تاخیر در ثبت شکایت مهندس مشایی علیه وزیر دادگستری ، تشریفات دادگاه ویژه روحانیت بود که تاکید دارند وکیل معرفی شده از سوی شاکی حتما باید در کسوت روحانیت باشد و بر همین اساس تلاش برای معرفی وکیلی متناسب و موجه که در کسوت روحانیت باشد، موجب تاخیر در ثبت شکایت ایشان علیه وزیر دادگستری شد.


سوال وزیر احمدی نژاد: این ۳۰۸ هزار میلیارد تومان کجاست؟!

نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی که در اولین نشست سراسری تبیین مبانی و آرمانهای انقلاب و بازخوانی خط نورانی امام خمینی (ره) که توسط اطرافیان احمدی نژاد برگزارشده گفته است: کارشناسان اقتصادی دولت کنونی معتقدند که اگر نقدینگی بالا برود، تورم هم بالا می رود. این در حالی است که دولت همزمان با افزایش ۳۰۸ هزار میلیارد تومانی به نقدینگی کشور ، ادعا می کند که تورم را کاهش داده است.چطور ممکن است نقدینگی روی عدد ۸۶۰ هزار میلیارد تومان باشد یعنی رقم نقدینگی ۴۹۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ را با بوده تا خردادماه ۹۴ که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان شده، ۳۰۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد جامعه شده است.طبق حرف خودشان، ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۱۶میلیون نفر وام داده شده است، به روستایی ها ۱۲ میلیون و شهری ها ۲۵ میلیون تومان داده شده است. یعنی به فرد و خانواده تحت تکفل او. منت هم سر نظام میگذارند که این کار را کرده اند. این ۳۰۸ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟!کل تسهیلات داده شده به مسکن مهر در طول هشت سال دولت قبل ، ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است یعنی فقط ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال به ۱۷ میلیون نفر وام تعلق گرفته است ، آن هم با این همه منتی که سر مردم می گذارند! این در حالی است که دولت جدید در سال ۱۳۹۲ رقمی برابر با ۴۰۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. از این رقم درشت، یک نفر دو هزار میلیارد تومان وام گرفته و در طرف مقابل ، یک روستایی ۱۲میلیون وام یا یک شهری که ۲۵ یا نهایتا ۳۰ میلیون تومان وام گرفته است. این بندگان خدا نه خودشان، نه همسرشان دیگر نمی توانند چنین وامی را دریافت کنند.


احضار مدیر ورزشی دولت قبل به دادگاه

یکی از مدیران ارشد ورزشی دولت قبل به دادگاه احضار شده است.به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، از یک منبع آگاه شنیدیم که یکی از مدیران ارشد ورزش دولت قبلی به دادگاه احضار شده است. گفته می شود دادستانی به عنوان مدعی العموم به پرونده ساختمان خیابان گاندی ورود کرده و به همین دلیل این مدیر ارشد ورزشی دولت قبل به دادگاه احضار شده است.از سویی دیگر گفته می‌شود بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال و محمود خسروی وفا نیز به عنوان شاهد در این پرونده قرار است به دادگاه بروند. پرنده‌ای که می‌تواند حسابی مورد توجه رسانه‌ةای ورزشی قرار بگیرد.


عصبانیت لاریجانی از دست نمایندگانی که متن برجام را نمی‌خواندند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان که نخواست نامش منتشر شود در گفت و گو با «خرداد» توضیح داد که چگونه بی‌توجهی نمایندگان به اصل موضوع برجام در ماه گذشته باعث ناراحتی و اعتراض رئیس مجلس شده است.به گفته این نماینده مجلس، بعد از توافق هسته‌ای و زمانی که بهارستان نشینان نشان دادند برای بررسی برجام اصرار دارند، فراکسیون‌های سیاسی مجلس جلسات خود را با دو هدف تشکیل دادند؛ اول رایزنی‌های ابتدایی برای تعیین نامزدهای عضویت در کمیسیون ویژه برجام و دوم بررسی‌های ابتدایی روی متن توافق. بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس در اولی جلسه فراکسیون رهروان که با حضور علی لاریجانی تشکیل شده بود، رئیس مجلس از حضار که تعداد آنها بالای صد نفر بوده سوال می‌کند که چه کسی ازاین جمع متن برجام را مطالعه کرده است؟ با کمال تعجب هیچ یک از حضار پاسخی مثبت به سوال علی لاریجانی نمی‌دهد. بدین ترتیب معلوم می‌شود که هیچکدام از اعضا متن برجام را مطالعه نکرده‌اند. بعد از این وضعیت علی لاریجانی توصیه می‌کند که اعضا تاجلسه بعدی حداقل مروری بر روی متن برجام داشته باشند تا قابلیت بررسی آن در فراکسیون وجود داشته باشد. اما در جلسه دوم هم وقتی علی لاریجانی از حدود 120 نماینده حاضر می‌پرسد که چه کسانی در روزهای گذشته متن برجام را مطالعه کرده‌اند تا امکان آغاز کار بررسی‌ها وجود داشته باشد، باز هم هیچکس جواب مثبتی نمی‌دهد و معلوم می‌شود که از آن جمع هیچ فردی این کار را انجام نداده است.این وضعیت موجب اعتراض شدید علی لاریجانی به اعضای فراکسیون رهروان می‌شود. او خطاب به حضار با لحنی گلایه آمز می‌گوید چطور وقتی بعد از گذشت بیش از دو هفته از توافق هسته‌ای هنوز حتی یک نفر از شما متن برجام را نخوانده، انتظار دارید تا بررسی‌های مجلس دقیق و کارشناسی باشد؟ او همچنین می‌گوید با این وضعیت چطور می‌خواهید برجام را بررسی کنید؟ عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان که این موضوع را برای «خرداد» روایت کرد همچنین توضیح می‌دهد که در همان جلسه تعداد زیادی از اعضا به دلیل عدم تسلط بر زبان انگلیسی در جواب لاریجانی می‌گویند امکان مطالعه متن را به دلیل انگلیسی بودن آن ندارند و باید متن فارسی در اختیارشان قرار بگیرد تا آن را متوجه شوند.به گفته این نماینده علی لاریجانی بعد از دیدن این وضعیت در فراکسیون رهروان با حالتی شبیه به قهر جلسه را ترک می‌کند.


ابوعزرائیل مجروح شد

ابوعزرائیل برای سومین بار در جنگ با داعش مجروح شد.به گزارش ابنا، «ایوب فالح آل ربیع ـ Ayyub Faleh al-Rubaie» از معروف ترین مدافعان حرم در عراق، برای سومین بار مجروح شد.وی که در بین همرزمانش معروف به «ابوعزرائیل» است در جنگ با دژخیمان داعش آسیب دیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار