مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از ابتدای آبان ماه برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان قمی که کم‌مصرف هستند در قالب طرح «برق امید»، رایگان ‌می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 07 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین‌پنجه‌ افزود: هدف اصلی اجرای این طرح جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسید کربن، عرضه برق بیشتر در بخش‌های صنعت و تولید، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق بخش خانگی و توسعه صادرات برشمرد.

وی اضافه کرد: قدردانی از مشارکت مردم در مصرف بهینه برق و حمایت از مشترکان خانگی کم‌مصرف از دیگر اهداف طرح می‌باشد و البته شامل اقامتگاه‌های خالی و موقت نخواهد بود.

به گفته وی،‌ میزان الگوی مصرفی برق مشترکان قمی در ماه‌های گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های غیر گرم ۸۰ کیلووات ساعت است که در حال حاضر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مشترکان خانگی استان قم جزو مشترکین کم‌مصرف محسوب می‌شوند.

آهنین پنجه با تفکیک مشترکان خانگی به سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف، خاطرنشان کرد: مشترکین پرمصرف و خوش مصرف با اقداماتی از قبیل استفاده بهینه از تجهیزات برقی موجود، جایگزینی تجهیزات برقی با راندمان بالا، استفاده از لامپ‌های پربازده، خاموش کردن لامپ‌های اضافه، نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از سایبان برای کولر می‌توانند از مزایای طرح برق امید بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر فرصت ۶ ماهه به مشترکان پرمصرف، گفت: اطلاع‌رسانی لازم به مشترکان پرمصرف از وضعیت و میزان مصرف خود انجام خواهد شد تا با اقدامات بهینه‌سازی مصرف، طی مدت ۶ ماه در گروه مشترکان خوش مصرف قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند پرمصرفی پس از این مدت ۱۰ درصد به تعرفه برق فعلی آن‌ها افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم همچنین از حمایت و ترغیب مشترکان پرمصرف به استفاده از مولدهای خورشیدی کوچک و بهینه‌سازی مصرف خبر داد تا مشمول پرداخت‌های اضافی نشوند.

وی در ادامه در خصوص چگونگی آگاهی مشترکان از وضعیت مصرف برق خود، گفت: مشترکان ‌می‌توانند با استفاده از میزان مصرف کل دوره خود که از طریق پیامک دریافت می‌کنند، مصرف ماهیانه خود را به دست آورده و در صورتی‌که این میزان کمتر از الگوی کم‌مصرفی باشد، جزو کم‌مصرف‌ها به شمار می‌روند.

وی افزود: چنانچه میزان مصرف بیش از الگوی کم‌مصرفی و کمتر از الگوی پرمصرفی باشد، مشترک خوش مصرف و در صورتی‌که میزان مصرف بیش از الگوی مصرف باشد، مشترک پرمصرف خواهند بود.

آهنین پنجه همچنین در خصوص تغییر مالکان یا مستاجران منازل مسکونی، یادآور شد: با توجه به اینکه محاسبه صورتحساب و اعمال تخفیف کم‌مصرفی بر اساس مصرف دوره صورت می‌گیرد، تغییر مصرف‌کننده تاثیری بر نحوه محاسبه صورتحساب ندارد.

وی با بیان این‌که در پایان هر دوره قبض الکترونیکی با رنگ سبز به معنای تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم‌مصرف ارسال می‌شود، گفت: در نظر داریم به‌منظور تشویق و ترغیب هر چه بیشتر مشترکان به کاهش مصارف خود، هر سال ۲ بار بین مشترکان کم‌مصرف قرعه‌کشی انجام داده و جوایز نفیسی از جمله لوازم‌خانگی برقی ساخت داخل با برچسب انرژی ++A به آن‌ها اهدا کنیم.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار