مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر احداث ۲۵۰ واحد آموزشی در استان به اصفهان دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.
کد خبر: ۹۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 29 October 2020

سیدمهدی میربدی با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۶ مدرسه سنگی وجود دارد، اظهار داشت: اکثریت این مدارس در بخش‌های غربی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح ملی آجر به آجر برای مشارکت عموم مردم برای نوسازی مدارس اجرا می‌شود، ابراز داشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش قرار است در اولین فرصت این مدارس سنگی و کانکسی جمع آوری شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه در طرح آجر به آجر قرار است اهدافی همانند عدالت آموزشی و محرومیت زدایی دنبال شود، افزود: ساخت مدارس در مناطق کمتر برخوردار و تجهیز دیگر مدارس از دیگر اهداف برگزاری این طرح است که با مشارکت عموم مردم امیدواریم محقق شود.

وی با اشاره به احداث ۲۵۰ واحد آموزشی در سطح استان اصفهان به دلیل کمبود پروژه متوقف شده است، تصریح کرد: برای تکمیل این واحدهای آموزشی اعتباراتی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

میربدی با بیان اینکه مدارس خشت و گلی در استان اصفهان در سال گذشته جمع آوری شده‌اند، خاطرنشان کرد: قرار است با کمک و مشارکت خیران بیش از یک هزار بخاری گازی در سطح استان برای استفاده در مدارس استاندارد سازی شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۰ مدرسه نوساز تحویل آموزش و پرورش می‌شود که حدود ۸۴ درصد آنها توسط و یا با مشارکت خیرین ساخته می‌شود، اظهار داشت: برای این ۱۲۰ مدرسه اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لازم است، در سال گذشته مشارکت خوبی توسط خیرین سطح استان برای ساخت مدرسه قائل بودیم که امسال با وجود تمام مشکلات اقتصادی این مشارکت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه همدلی مردم و خیران با آموزش و پرورش در ساخت مدارس در شهرستان کاشان الگویی برای استان و حتی کشور است، ابراز داشت: حدود سه چهارم مدارس ساخته شده در کاشان توسط خیرین است که این نشان از ظرفیت و پتانسیل و مشارکت بالای خیرین کاشانی برای امر خیر مدرسه سازی است.

میربدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین با کمک اعتبارات دولتی است، خاطرنشان کرد: بهبود شرایط فیزیکی مدارس یکی از ارکان ارتقای آموزش و پرورش است که با مشارکت عالی خیرین میسر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار