عامل انتشار بوی بد در شمال اصفهان
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نقص فنی در دستگاه تزریق کننده ماده بودار کننده به شبکه گازرسانی در یکی از ایستگاه‌های شمال اصفهان در شامگاه چهارشنبه منجر به انتشار بوی بد در منطقه شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 29 October 2020

منصور شیشه‌فروش گفت: حدود ساعت ۲۱ دیشب این موضوع به مدیریت بحران استانداری اصفهان گزارش و موضوع در اسرع وقت پیگیری شد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که یکی از ایستگاه‌های شبکه گاز در راستای عملیات تعمیرات و توسعه گازرسانی در محدوده شمال اصفهان از سرویس خارج شده است  و دستگاهی که تزریق کننده مواد بودار به شبکه گاز است دچار نقص فنی شده بود.

شیشه‌فروش ادامه داد: بدلیل نقص فنی ایجاد شده، مقدار بیشتری از ماده بودار به شبکه گاز رسانی تزریق شد و به‌همین دلیل مردم منطقه مذکور از جمله شمال اصفهان، برخوار، شاهین شهر، خمینی شهر و نجف‌آباد بوی بدی را استشمام کردند.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل و نقص فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد، تصریح کرد: ماده تزریق شده به شبکه هیچ زیانی برای سلامتی مردم و محیط زیست ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی بروز این حادثه به شرکت گاز استان اصفهان اعلام شد که این موضوع پیگیری و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی همچنین توضیح داد که بدلیل اینکه گاز، فاقد بو و رنگ است، ماده بودار کننده " مرکاپتان " به شبکه گاز رسانی تزریق می شود تا در صورت نشتی گاز از شبکه با استفاده از بو تشخیص داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار