مدیر مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان از آغاز به کار این بخش خبر داد و گفت: بیمارانی که قصد استفاده از سلول‌های بنیادی را برای درمان خود دارند می‌توانند به این مرکز در کلانشهر اصفهان مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 27 October 2020

مجید کوهی اصفهانی افزود: مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان پس از سال‌ها انتظار و در بخش‌های ارتوپد و آرتروز زانو، قلبی عروقی و نارسایی قلبی، پوستی از جمله ویتیلیگو (لک و پیس) و انواع زخم راه‌اندازی شد و درمان بیماران از طریق پیوند سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این بخش تحول بزرگی در بخش درمان اصفهان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: بیماران متقاضی سلول درمانی می‌توانند به دفتر بانک سلول‌های بنیادی رویان در اصفهان مراجعه کنند تا در این مرکز مشاوره‌های اولیه توسط پزشکان و متخصصان انجام شود و در صورتیکه فرد متقاضی شرایط لازم سلول درمانی را داشته باشد به مرکز پیوند پژوهشگاه رویان معرفی و امور مربوط به روند درمان و تزریق سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.

کوهی با اشاره به اینکه این مجموعه، نخستین بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان بصورت استانی است، اظهار داشت: راه اندازی مرکز سلول درمانی در اصفهان، نقطه عطفی برای همه مردم استان و مرهمی برای بیماران نیازمند به پیوند سلول‌های بنیادی است.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان در اصفهان با تاکید بر اینکه امروزه دنیا به سمت استفاده از سلول درمانی بعنوان یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های درمانی و سرمایه‌گذاری بر روی آن حرکت کرده است، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در این روش است.

کوهی با بیان اینکه بیماران زیادی در استان اصفهان نیازمند استفاده از روش سلول درمانی بویژه برای آرتروز زانو و عوارض پوستی هستند، توضیح داد: تا قبل از راه‌اندازی این مرکز بیماران مجبور بودند برای انجام امور اداری و مشاوره سلول درمانی به تهران مراجعه کنند که باعث افزایش هزینه‌ها و صرف زمان بیشتری می‌شد اما از این پس آنها می‌توانند به مرکز راه‌اندازی شده در اصفهان مراجعه کنند.
وی یکی از بخش‌های مهم سلول درمانی را درمان آرتروز زانو خواند و گفت: درصد زیادی از مردم بین ۱۲ تا ۳۵ درصد به این بیماری مبتلا هستند و سن ابتلا نیز کاهش یافته و به میانسالان و حتی جوانان رسیده است.

کوهی با بیان اینکه در سلول درمانی با تزریق سلول‌های بنیادی در محل آسیب دیده این بیماری تا حد زیادی برطرف می‌شود، افزود: از مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سلول درمانی برای درمان آرتروز ساده بودن روش و کوتاه بودن دوران نقاهت است.

این کارشناس ادامه داد: این روش بدون عارضه جانبی است، برای گرفتن سلول بنیادی از بیمار نیازی به بستری کردن نیست و زمان ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر روش‌های تزریقی و هزینه کمتری نسبت به روش‌هایی مانند عمل جراحی و پروتز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه حدود یک تا ۲ درصد مردم به بیماری پوستی ویتیلیگو (لک و پیس) مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: در این بیماری سلول‌های رنگ ساز پوست از بین می‌رود و اثرهای روانی زیادی نیز روی بیمار دارد اما با سلول درمانی تا حد زیادی برطرف می‌شود و فرد به زندگی عادی خود بازمی‌گردد.

کوهی اظهار داشت: اگر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیز حائز شرایط سلول درمانی بودند، تزریق سلول‌های بنیادی گاهی بدون عمل جراحی انجام می‌شود و از مزیت‌های آن، کوتاهتر بودن دوران نقاهت و نداشتن واکنش آلرژیک است.

وی همچنین با اشاره به هفدهم نوامبر روز جهانی خون بند ناف خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۱۵۰ هزار نمونه سلول‌های بنیادی خون بند ناف در بانک خون بند ناف کشور نگهداری می‌شود که اصفهان نسبت به جمعیت خود، بیشترین ذخائر را برای درمان بیماری های خونی از طریق سلولهای بنیادی دارد.

کوهی با اشاره به اینکه بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف ایران، نخستین و تنها بانک خاورمیانه است، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر ارتقای سطح درمان در کشور ، ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر سلامت و ارزآوری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار