کد خبر: ۹۱۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ 26 October 2020

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۹۴روستای این استان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفتند.

علیرضا قاسمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مشترک خود با نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی از پروژه دشت آبخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اجرای ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی و ۱۶ پروژه تک روستایی سیستان و بلوچستان در دست اجراست و آب به ۳۶۳ روستا متصل شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی شده که تا پایان سال مالی امسال ۱۷۳ روستای جدید سیستان و بلوچستان وارد مدار بهره‌برداری قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت شاخص بهره مندی مردم روستایی استان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.
وی اظهارداشت: به دنبال سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین استانداری،وزارت نیرو و مجلس برقرار شده مقرر است تا پایان سال آینده ۶۰۸ روستای جدید استان آبرسانی شوند.
قاسمی گفت:پروژه شاخص آبرسانی روستایی دشت آبخوان خاش با پیش‌بینی تامین آب آشامیدنی افزون‌بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ۴۸ روستا به طول ۱۵۰ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده که تاکنون آبرسانی به ۱۱ روستا با هزینه افزون‌بر ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده و برای تکمیل آن تا پایان دولت به حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و قرار است تا روزهای آینده ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین نیازهای طرح به پیمانکار پروژه پرداخت شود.
وی شاخص بهره‌مندی آب خاش را هم‌اینک بالای ۷۱ درصد عنوان کرد که تا پایان اجرای پروژه دشت آبخوان به حدود ۷۵ درصد برسد و قطعا با بهره‌برداری از پروژه روستایی شهید خیابانیان شاخص بهره‌مندی آب در این شهرستان بالاتر از شاخص کشوری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه مجتمع آبرسانی چاه احمد تفتان نیز آماده بهره‌برداری است و حداکثر تا ۲هفته آینده تلاش می‌کنیم آب به ۱۷ روستای چاه احمد نیز وصل شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب برای رفع مشکلات حوزه تامین آب آشامیدنی روستائیان و عشایر گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی و جمع آوری سیستم آبرسانی سیار از دغدغه‌های مهم مردم نقاط روستایی این شهرستان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و همت پیمانکاران و نیز مشارکت خیران آب شاهد ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی مردم از آب آشامیدنی باشیم.

اسماعیل حسین زهی اظهارداشت: کند بودن طرح‌های آبرسانی در نقاط روستایی خاش جای گلایه‌مندی دارد که امیدواریم در سفر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و بررسی نواقص اجرای طرح از مشکلات این موضوع گره گشایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار