وزیر امور خارجه اسپانیا:
تابناک: خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: ایران صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود را به اثبات رسانده و اینک ما برای توسعه روابط دو کشور به ایران آمده ایم.
کد خبر: ۹۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 08 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ، وزیر امور خارجه اسپانیا روز سه شنبه وارد اصفهان شد و در محل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی مورد استقبال استاندار اصفهان قرار گرفت.

مانوئل گارسیا مارگالو در محل پاویون فرودگاه اصفهان گفت :فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز و بدوراز اهداف نظامی است.

وی در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را توسعه مناسبات دو کشور عنوان کرد و گفت : تحریم ها سبب رنجش ملت ایران درسالهای اخیر شد و اینک ما برای توسعه روابط آمده ایم.

وزیر امور خارجه اسپانیا با بیان اینکه کشورش در زمینه ساخت تجهیزات زیرساختی قوی است افزود: اسپانیا می تواند برای حل مشکلات این بخش با ایران همکاری کند.

وی بااشاره به اینکه اسپانیا همچنین در زمینه توسعه صنعت و معدن از تجربیات خوبی برخوردار است ، افزود: با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم به ایران کمک کنیم.

استاندار اصفهان نیز گفت : اصفهان درهفته جاری میزبان پنج هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی بوده است.

رسول زرگرپور افزود: تصمیمات سیاسی و مناسبات بین المللی در تهران اتخاذ می شود اما استان اصفهان نیز از ظرفیت های بالایی برخوردار است تا پذیرای هیات های بلند پایه خارجی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای بالای بخش خصوصی استان اصفهان افزود: برای استفاده از این ظرفیت نیازمند برقراری ارتباطات بین المللی هستیم.

استاندار اصفهان افزود: در این راستا کمیته ای را در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل داده ایم تا این امور را پیگیری کنیم.

هیات اسپانیایی در طول اقامت خود در اصفهان از بناهای تاریخی دیدن کرده و با پیشینه فرهنگی و مردم این خطه آشنا می شود.

وزیر امور خارجه اسپانیا روز گذشته درتهران با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی و نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار