معاون فرماندار مرودشت:حفظ و حراست از منابع آبی با شعار و ابراز همدردی با متولیان حوزه آب حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام عملی است.
کد خبر: ۹۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 08 September 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:سید مختار امیری صبح امروز در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب که با حضور اعضا و در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آبی با شعار و ابراز همدردی با متولیان حوزه آب حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام عملی است.

وی از خشکسالی به‌عنوان زلزله خاموش و از بی‌سر و صدا‌ترین بلایای طبیعی یاد کرد و گفت: جایگزین کردن گیاهان کم‌مصرف آب، آبیاری به روش نوین، تسطیح اراضی، تغییر نگرش مردم در چگونگی استفاده بهینه از آب و تصفیه پساب‌ها و برگشت آن به چرخه تولید از جمله راهکارهایی است که می‌توان با خشکسالی و بحران آب مقابله کرد.

امیری خواستار تجهیز و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها و تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در حوزه شهرستان مرودشت شد و افزود: فقدان قوانین سخت‌گیرانه و نبود اهرم‌ها و شگردهای بازدارنده موجب شده که کشاورزان هیچ‌گونه استقبالی از طرح هوشمندسازی کنتورهای آب نداشته باشند.

وی گفت: با هماهنگی به‌ عمل‌ آمده، اداره برق این شهرستان موظف شده چهار ماه پیش از پایان اتمام تاریخ پروانه بهره‌برداری چاه‌ها نسبت به تجهیز و برق‌رسانی آن‌ها به کنتورهای هوشمند اقدام کند و در صورت عدم همکاری بهره‌برداران پروانه آنان تمدید نخواهد شد.

به گزارش فارس، در این طرح، میزان حجمی قرارداد استحصال آب مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت عدم مطابقت، ضمن برخورد قانونی حجم آب به میزان قرارداد تقلیل می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
بادرود فراوان بنده متاسفم كه رسانه ها تنها به انعكاس نظرات تكراري مسوولان ميپردازند ،اما در جواب بايد عرض كنم تنها يك شركت وبا قيمت انحصاري وگران در حال فروش كنتور ميباشد ،ثانيا بهتر نبود با توجه به عدم استطاعت مالي كشاورزان به صورت اقساط در اختيار كشاورزان قرار ميگرفت ، شما كه بحمداله قوه قهريه داريد ، و هر زمان كه اراده كنيد از لغو پروانه ، پر كردن چاه و ارجا پرونده به مراجع قضايي كوتاهي نميكنيد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار