ستاد مدیریت و مقابله با کرونا لارستان استان فارس در اطلاعیه ای و با توجه به بروز خطرات ناشی از موج سوم این ویروس در فصل پاییز و همچنین تشدید پروتکل‌های بهداشتی برخی محدودیت‌های جدید در این شهرستان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در اطلاعیه شنبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان لارستان آمده است: برگزاری تمام مراسم های جمعی، اعم از عزا و عروسی در تالارها، باغ ها، رستوران ها و حتی منازل شخصی ممنوع است ؛در صورت مشاهده و گزارش با فرد و یا افراد متخلف برابر مقررات رفتار خواهد شد.

این ستاد نوشت: برگزاری مراسم بدون تشریفات و با هماهنگی ستاد کرونا قابل انجام است.

همچنین طبخ و توزیع مواد غذایی و شیرینی به صورت انبوه و قبول سفارشات مجالس توسط رستوران ها، آشپزخانه ها و قنادی ها ممنوع است و درصورت مشاهده و گزارش، برابر مقررات رفتار خواهد شد.

در اطلاعیه ستاد کرونا شهرستان لارستان آمده است: فعالیت تمام اغذیه فروشی ها اعم از رستوران ها، کبابی ها،کافه ها،فست فودی ها تنها به صورت بیرون بر بلامانع است.

همچنین در این اطلاعیه بیان است: نصب چادر و اتراق در تمام بوستان ها، پارک ها و نقاط سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

فعالیت آرایشگاه های مردانه و زنانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و تنها با نوبت دهی به صورتی که تجمع و صف شکل نگیرد بلامانع است و تخطی از نظم و عدم رعایت دستورات بهداشتی مصداق تخلف محسوب می شود.

همچنن فعالیت تمام مدارس، دانشگاه ها و انواع آموزشگاه ها تا زمان سفید شدن وضعیت شهرستان تنها به صورت مجازی است و در صورت عدم رعایت با واحد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین ، بازارهای روز، پاساژها، مجتمع های تجاری و تمام مراکز خرید مکلف به رعایت پروتکل های ابلاغی هستند و درصورت تخلف برخورد قانونی و پلمب می شوند.

در اطلاعیه ستاد کرونا لارستان آمده است: فعالیت همه باشگاه های ورزشی ممنوع است، مگر با رعایت پروتکل های ابلاغی به ویژه در مورد ورزش های جمعی.

برگزاری مراسم و هرگونه تجمع در دارالرحمه(قبرستان) به طور مطلق ممنوع بوده و در عصر پنجشنبه ها نیز تنها به صورت خاص ورود به این محل ممنوع خواهد بود.

برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی به ویژه نمازهای جماعت و جمعه تا زمان سفید شدن وضعیت شهرستان مگر در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام شود.

استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی و فضاهای شهری الزامی است و عدم رعایت اصول زدن ماسک از خانه تا خانه مصداق تخلف و تهدید علیه سلامت عمومی تلقی و برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده است: افراد، اصناف، دفاتر خدمات عمومی، اعم از بانک ها و سایر موسسات که پروتکل های ذکر شده را رعایت نکنند به عموم مردم در فضای مجازی معرفی و جریمه نقدی می شوند.

ورود افراد و مراجعه کنندگان به اداره‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در این شهرستان بدون داشتن ماسک و رعایت نکردن سایر پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

در این اطلاعیه افزوده شده است: در صورت مشاهده افراد و یا کارکنان اداری در دستگاه‌های مختلف اعم از بخش خصوصی و دولتی، بدون ماسک و عدم رعایت مسائل بهداشتی با آنان برخورد خواهد شد.

وضعیت شهرستان لارستان در جنوب فارس هم اینک زرد است و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نسبت به بروز و اوج گیری ویروس کرونا و افزایش موج بیماری کویید ۱۹ در روزهای پاییزی هشدار جدی داده است.

متخصصان بیماری های عفونی هشدار داده اد: همزمانی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در افرادی که دچار عفونت های سینوسی یا گوش، ذات الریه، برونشیت، بیماریهای قلبی و عروقی و غیره هستند کشنده است و کسانی که بیماریهای زمینه ای ندارند اگر مبتلا به هر دوی این ویروس شدند، دوران نقاهت سخت تر را می گذرانند و ممکن است پس از بهبودی دچار لخته شدن خون و آسیب های ریوی شوند.

آنان معتقدند که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماریها لازم است اقدامات بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را انجام داد و از تجمع در فضاهای بسته و باز پرهیز کرد.

شستن دست‌ها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده، استفاده از ماسک صورت هنگام حضور در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه مواد غذایی که حفظ فاصله اجتماعی با دیگران دشوار است، پوشاندن دهان و بینی با آرنج یا دستمال هنگام سرفه و عطسه، خودداری از لمس چشم‌ها، دهان و بینی و تمیز و ضدعفونی کردن روزانه سطوحی که در تماس زیاد هستند می تواند شانس ابتلا به آنفلوانزا و کرونا را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام مسئولان، سهل انگاری و جدی نگرفتن موضوع استفاده از ماسک و حضور در دورهمی ها و سفرهای غیر ضروری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اصلی ترین عامل افزایش آمار جان باختگان کرونا در فارس است. هر جا شیوه نامه های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت شود میزان درگیری آن شهرستان با کرونا کمتر است.

برچسب ها: محدودیت ، کرونا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار