مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۴ هزار و ۹۸۹ واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی تولید مسکن در این خطه خبر داد و گفت: بیشتر این واحدهای مسکونی در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 23 October 2020

علیرضا قاری‌قرآن افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۵ واحد مسکن اقدام ملی در استان اصفهان مربوط به شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و سایر آنها برای شهرهای بالا و کمتر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این واحدها از روز اول آبان با دستور رییس جمهوری آغاز شد، اظهار داشت: همچنین مراسم واگذاری زمین برای ساخت هشت هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی (بصورت گروهی) برای شهرهای بالا و کمتر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهر جدید فولادشهر برگزار شد.

قاری‌قرآن به افتتاح ۷۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در سده لنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این واحدها نخستین مسکن‌های طرح اقدام ملی در استان اصفهان است که آماده تحویل شد.

وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در سایر شهرهای استان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار نفر در سه مرحله در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، اضافه کرد: تا کنون از بین آنها ۴۶ هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند و اطلاعات سایر متقاضیان در حال بررسی و پایش است.

قاری قرآن همچنین از افتتاح یکهزار و ۱۳ واحد مسکن مهر در استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۲۲ واحد مربوط به بهارستان و فولادشهر و بخشی نیز در شهرضا و قهجاورستان بود.

مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان تاکید کرد: با افتتاح این واحدها، پرونده مسکن مهر در استان بسته می‌شود و در مجموع ۱۶۰ هزار و ۴۳۷ واحد مسکن مهر در این خطه ساخته شد.

وی درباره مسکن فرهنگیان نیز توضیح داد:  از سهمیه تعلق گرفته به استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن سه هزار و ۶۰۰ واحد ویژه فرهنگیان است که سه هزار واحد آن در فولادشهر می‌باشد و عملیات اجرایی آن در اردیبهشت امسال آغاز شد.

قاری قرآن ادامه داد: ۶۰۰ واحد مسکن فرهنگیان نیز در سه شهر دیگر احداث می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار