شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: تعریض خیابان بازارچه در منطقه 4 شهر اصفهان بعد از 40 سال بلاتکلیفی در این دوره مدیریت شهری انجام می شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 23 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به تماس یکی از شهروندان ساکن در منطقه چهار در رابطه با حل مشکل روشنایی و محوطه سازی کانال جی شیر، اظهار کرد: با پیگیری های شهردار منطقه، نواقص روشنایی این کانال برطرف شده است.
وی ادامه داد: برای ساماندهی کانال جی شیر هم تفاهم نامه ای با سازمان آب منطقه ای برقرار شده است تا با تهیه طرحی ظرف 20 روز عملیات ساماندهی انجام شود.
شهردار اصفهان در مورد ساماندهی خیابان بازارچه که چندین سال به طول کشیده است نیز اظهار کرد: سمت راست خیابان علامه امینی شرقی به سمت خیابان مشتاق و سمت چپ به سمت کردآباد است که بخش هایی از سمت راست ساماندهی شده و تعریض سمت چپ نیز در دست انجام است؛ هرچند موانع نباید کار را متوقف کند اما وجود تپه جی کار را مشکل کرده است.
وی با اشاره به اینکه همچنین در محله شهرستان، مقبره راشد قرار دارد و دارای ارزش میراثی است، گفت: ریزدانه هایی از بافت فرسوده هم از مغازه ها در این مسیر قرار گرفته است که باید برای تعریض خیابان بازارچه 50 واحد تجاری آزادسازی شود؛ از همین رو اولویت بندی اجرای طرح بر اساس اقدام تدریجی است اما چون فاصله زمانی زیادی بین ابتدا و انتهای اجرای طرح افتاده است، مردم حق دارند ناراضی باشند و نباید 40 سال این موضوع طول می کشید.
نوروزی تصریح کرد: مدیر منطقه 4 با میراث فرهنگی و ورثه مقبره راشد باید وارد گفت و گو شود و به عنوان شهردار اصفهان، با تمام اختیارات کمک می کنم تا در این دوره این موضوع حل شود.
خیابان طالقانی منطقه 15 سال آینده آزادسازی می شود
وی در مورد آزادسازی خیابان طالقانی به سمت جی شیر در منطقه 15 هم اظهار کرد: هم اکنون بیشترین کارهای عمرانی در منطقه 15 با احداث رینگ چهارم، پل شهید سلیمانی و ... در حال انجام است و شهردار این منطقه موظف به آزادسازی هفت کیلومتر مسیر تا پل آفتاب است که منشا تحول عمرانی و گره های کور ترافیکی باز می شود.
شهردار اصفهان افزود: خیابان مذکور نیاز به 5 هزار متر آزادسازی دارد و 40 واحد تجاری و مسکونی در مسیر آن است که برای آزادسازی اقداماتی هم صورت گرفته است؛ برای آزادسازی از خیابان پزوه تا جی شیر در بودجه سال آینده ردیفی لحاظ خواهد شد.
وی در مورد آسفالت جلوان که مورد پرسش یکی از ساکنان این منطقه هم بود، گفت: محله جلوان در محدوده شهری نیست و شهرداری قانونا اجازه این کار را ندارد و باید اداره کل راه و شهرسازی با پیگیری شهردار منطقه 14 اقدام به این کار کند.
همه مشکلات ترافیکی ناشی از فعالیت مطب ها با شهرک سلامت حل نمی شود
نوروزی در مورد گلایه یکی از شهروندان منطقه 5 در مورد احداث مرکز مغز و اعصاب در خیابان محتشم کاشانی که سبب تشدید ترافیک شده است و لزوم انتقال به شهرک سلامت، اظهار کرد: شهرک سلامت دو بخش دارد؛ یک بخش مطب ها ایجاد شده است و بخش دوم هم بیمارستان در دست ساخت است ولی اینکه انتظار داشته باشیم با شهرک سلامت همه مشکلات ترافیکی خیابان هایی که در آن مطب قرار دارد، تحقق یافتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه بر اساس یک قانون، پزشکان، وکلا، دفاتر اسناد رسمی و مهندسان می توانند از محل های مسکونی متعلق به خود، کارشان را انجام دهند، گفت: در مورد این ساختمان نیز این قانون درست تفسیر نشده و از ظرفیت این قانون استفاده ناصواب صورت گرفته است اما نکته مهم این است که این ساختمان چند سال پیش ساخته شده است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: وقتی چنین ظرفیتی در قانون ایجاد می شود، باید ابتدا اولویت با مردم و همسایگان در باشد و ممکن است هر آپارتمانی با تبدیل به چنین کاربری هایی تبدیل به مشکل شوند.
وی افزود: باید در راستای کاهش مشکل، ظرفیت سنجی شود چقدر امکان ایجاد پارکینگ در این محل است؛ البته چندبار برای احداث پارکینگ در حکیم نظامی و شریعتی بحث شده چراکه این منطقه با چالش ترافیک و پارکینگ مواجه است.
اطراف منارجنبان با یک طرح تجاری و فضای سبز با هماهنگی میراث ساماندهی می شود
نوروزی در مورد ساماندهی اطراف منارجنبان که مورد سوال یکی از ساکنان منطقه 9 بود نیز اظهار کرد: در این مجموعه توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم و قرار است با نظر میراث فرهنگی مجتمعی تجاری در اطراف این مکان تاریخی ساخته شود اما چون محیط مربوط به میراث فرهنگی است ملزم به رعایت ضوابط میراث هستیم.
وی افزود: سرمایه گذار برای این پروژه انتخاب شده و اقدامات اولیه صورت گرفته اما نقشه ها باید در میراث فرهنگی کشور تایید شود. از همین رو با تکمیل فرآیندها، در آینده نزدیک یکی از اقدامات شایسته با احداث این مجموعه صورت می گیرد و این پروژه در بازنگری طرح تفصیلی شهر اصفهان نیز تصویب شده است. این طرح دارای پارکینگ و تعریض خیابان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار