امام جمعه لارستان با تاکید بر لزوم شناخت جریان‌های انحرافی در بین مسلمانان گفت: حفظ وحدت یکی از لوازم اساسی جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه از ماه ربیع‌الاول شهر لار با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با یک هویت شیعی به پیروزی رسید، رویکرد تقریب بین مذاهب را در پیش گرفت، اظهار داشت: همه ما باید بر مشترکات تکیه داشته باشیم و نسبت به حرکات تفرقه‌اندازانه دشمنان آگاهی یابیم.

وی با استناد به بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص دوری از اختلافات مذهبی و حفظ اتحاد اسلامی، افزود: حفظ وحدت یکی از لوازم اساسی همه جوامع اسلامی است و انتخاب سالروز میلاد نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به نام هفته وحدت، گام عملی در تحقق این هدف است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه معرفی قرآن به نام محور اجتماع امت اسلامی، ابتکار تعیین روز جهانی قدس، تبیین حج ابراهیمی، هشدار در رابطه با دشمن واحد جهان اسلام، افشا و مبارزه علیه جریان‌های تفرقه‌افکن در جهان اسلام و غیره کارهایی در راستای تحقق عملی وحدت است، تصریح کرد: انگلیس با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و اختصاص بودجه به مسلمانان شیعه‌نما نظیر «یاسر الحبیب» به دنبال ترویج جریان وحدت‌ستیز در میان امت اسلام است که با نام شیعه به مقدسات اهل‌سنت توهین می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عده‌ای با فعالیت در فضای مجازی با انتخاب نام‌هایی از قبیل ولایتی‌ها، شیعه تبرائی، اسلام برائتی با شعار صیانت از مرزهای اعتقادی شیعه به دنبال ترویج افکار ضدوحدت هستند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با برپایی مراسمی از جمله «عمرکشان»، «عید الزهرا»، «غدیر الثانی»، «مخالفت با نام‌گذاری هفته وحدت و تبدیل اسم آن به هفته نکبت، تعیین هفته‌ای به اسم برائت، توهین به برخی از همسران پیامبر عظیم‌الشأن اسلام،‌ برجسته‌سازی حساسیت‌برانگیز حضرات معصومین(ع)، ابداع دهه‌های عزاداری در کنار دهه محرم مثل صادقیه، باقریه، ترویج عزاداری موهن مثل قمه‌زنی در ظاهر با لباس روحانیون شیعه به دنبال گسترش جریان وحدت‌ستیز در جامعه اسلامی هستند.

وی با یادآوری بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، بر لزوم شناخت جریان‌های انحرافی در بین مسلمانان تأکید کرد و ادامه داد: امروز دو عقیده وحدت‌گرا و تفرقه‌برانگیزان در تقابل با یکدیگرند که اراده وحدت متعلق به مؤمنین است و مسلمانان را به‌سوی توجه به مشترکات دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، دو لبه یک قیچی هستند و سعی آنان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیاندازند، تأکید کرد: این عقیده، پیام اراده تفرقه و شیطان است که به دست استکبار هدایت می‌شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه توهین به مقدسات موجب ایجاد عصبانیت طرف مقابل می‌شود و دیگر حرف حق هم برای آن قابل تحمل نیست، خاطر نشان کرد: با بروز اختلاف و تفرقه، گروه‌های وابسته و خبیث مانند آمریکا، سیا، مراکز جاسوسی انگلیس، داعش و جبهه‌النصره با استفاده از یک مشت آدم‌های نادان و غافل اوضاع دردناکی شبیه عراق و سوریه و غیره را به راه می‌اندازند و این کار دشمن است.

وی انجام جنایت‌هایی همچون کشتار و تجاوز تعداد بسیار زیادی از انسان‌های بی‌گناه را ناشی از سوءاستفاده از جهالت‌های موجود در مذاهب مختلف دانست و گفت: ریشه برخی از این اقدامات نیز به کارهای فکری و روانی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام موسوی با هشدار نسبت به شکل‌گیری موج سوم کرونا در سطح کشور و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه با رعایت عمومی، وضعیت لارستان مطلوب است اما در معرض تهدید و آسیب قرار داریم و توقع می‌رود توجه بیشتری از سوی همه اقشار جامعه در سطح شهر و روستا به این موضوع داشته باشند و با ستاد کرونا در رعایت دستورالعمل‌ها همکاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار