سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:کمبودی در استان اصفهان در خصوص قلم‌های انسولین نداریم و تا چند روز آینده در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 22 October 2020

آرش نجیمی در پاسخ به گلایه بیماران دیابتی مبنی بر نبود این قلم‌های پر متقاضی  در داروخانه‌های این کلانشهر گفت: هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است و بیماران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
آرش نجیمی با بیان اینکه سه قلم انسولین نوومیکس، نوراپید و گلارژین (با اسم تجاری لانتوس) خواهان بیشتری دارد افزود: قلم‌های انسولین از جمله دارو‌های وارداتی محسوب می‌شوند که متناسب با نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت سهمیه بندی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
وی گفت : توزیع قلم‌های انسولین به صورت سهمیه بندی شده در اختیار داروخانه‌های استان اصفهان و پس از تأیید در سامانه بیمه گر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توصیه کرد چنانچه بیماران دیابتی با نبود داروی تجویز شده انسولین مواجه شدند گزارش آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا نیاز دارویی این بیماران در کوتاه ترین زمان رفع شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در خصوص کمبود قلم‌های انسولین در داروخانه‌ها گفت: با توجه به اینکه این قلم‌ها اوایل هر ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، با کمبود انسولین در چند روز گذشته مواجه شدیم.
ابوالفضل اصلانی با گلایه از پزشکان مبنی بر تجویز کمتر قلم‌های انسولین تولید داخل در مقایسه با انواع خارجی افزود: استاندارد قلم‌های تولید داخل با نمونه‌های خارجی یکسان است و با همان اثربخشی به بازار دارویی در حال عرضه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار