مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: این استان پس از تهران، رتبه دوم اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از کووید ۱۹ را با بیش از ۸۰۵ واحد اهدایی دارد.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 22 October 2020

مجید زینلی افزود: اهدای پلاسما از خون بهبودیافتگان بیماری کرونا از اردیبهشت در کشور و استان اصفهان آغاز شد که بر اساس آمار سازمان انتقال خون ایران از اول اردیبهشت تا بیست و هشتم مهر در کشور بیش از ۹ هزار واحد پلاسما اهدا شد و اصفهان رتبه دوم را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بطور میانگین در هر روز ۲۰ تا ۲۵ واحد پلاسمای کووید ۱۹ در اصفهان اهدا می‌شود، تاکید کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بویژه در مهر امسال از همه بهبودیافتگان بیماری کرونا می‌خواهیم که در امر خداپسندانه اهدای پلاسمای خون خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

زینلی با اشاره به اینکه اکنون هیچ ذخیره پلاسمای کووید ۱۹ در اصفهان وجود ندارد و هر واحد اهدایی در کوتاهترین زمان برای استفاده به مراکز درمانی متقاضی ارسال می‌شود، تصریح کرد: اهدا کنندگان پلاسمای کووید ۱۹ از اقشار مختلف مردم هستند و همچنان نیازمند یاری بیشتر آنها بویژه در این روزها هستیم.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون و پلاسمای کووید ۱۹ پس از ماه‌های محرم و صفر و با سرد شدن هوا مقداری کاهش یافت، خاطرنشان کرد: میزان ذخیره خون در استان اصفهان در زمان حاضر برای سه روز است درحالیکه در شرایط  طبیعی باید برای هفت روز باشد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با تاکید بر اینکه به همه گروه‌های خونی نیاز هست، افزود: از افرادی که قادر به اهدای خون هستند درخواست می‌کنیم که به مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار