مدیر آبفا اردستان گفت: در حال حاضر 5 مجتمع آبرسانی، درشهرستان اردستان شامل مجتمع باقرآباد با 5 روستا، مجتمع جنبه و مکان با 2 روستا، مجتمع اونج، ظفرقند و لاسیب با 7 روستا، مجتمع هندوآباد، کچو مثقال و سرابه با 6 روستا و مجتمع ریگستان یک با 11 روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 20 October 2020

رضا دهقانی عنوان کرد: هم اکنون از 174 روستای موجود در اردستان با جمعیت 15 هزار و 700 نفر ، 108 روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد.
وی افزود: منطقه اردستان دارای 7 مجتمع آبرسانی روستایی است که 5 مجتمع آن تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد و 2 مجتمع روستایی دیگر بنام مجتمع روستایی موغار با 8 روستا و مجتمع ریگستان 2 با 9 روستا، آب شرب مورد نیاز آنها از طریق سه حلقه چاه تامین می شود.
مدیر آبفا اردستان با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی برزاوند و همبرات تصریح کرد: در صدد هستیم با احداث این دو مجتمع، 51 روستای دیگر در منطقه اردستان تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار گیرند.
دهقانی پیرامون احداث مجتمع برزاوند خاطرنشان ساخت: حدود 108 کیلومتر طول خط انتقال آب در مجتمع برزاوند می باشد که تا کنون 12 کیلومتر آن اجرا شده است، این در حالیست که مقرر گردیده اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین گردد.
وی اعلام کرد: طول خط انتقال آب در مجتمع همبرات 74 کیلومتر می باشد و با خرید حدود 20 کیلومتر لوله برای عملیات اجرایی، این پروژه به زودی در دستور کار قرار می گیرد.
دهقانی با بیان اینکه هم اکنون 70 روستا در اردستان به صورت سیار آبرسانی می شوند عنوان کرد: از این رقم 35 روستا تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند، این در حالیست که بیش از 13 هزار انشعاب آب به روستاها در اردستان واگذار شده است.
مدیر آبفا اردستان با اشاره به منابع آب محلی تصریح کرد: در اردستان 35 حلقه چاه با دبی 75 لیتر در ثانیه، 11 قنات با آبدهی 10 لیتر در ثانیه، 3 دهنه چشمه با دبی5 لیتر درثانیه در مدار بهره برداری قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار