امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به وقف در جامعه احساس می شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 19 October 2020

رییس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به این مطلب گفت: 800 نیت وقف احصا شده در کشور داریم که با توجه به بررسی در مورد معضلات جامعه برنامه ریزی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی وقف در مورد مباحثی همچون مباحث بهداشتی ،آموزشی،کودکان بدسرپرست و بی‌سرپست را مهمترین موقوفه ها دانست و ادامه داد: ر مباحث جدید وقف مورد توجه است و در این راستا کمیته یاوران وقف در شهرستان اصفهان راهنمایی می‌کنند که در چه موضوعاتی وقف جدید نیاز است.

به گفته وی ۲۰ در صد موقوفات شهرستان اصفهان انتفاعی و ۸۰ درصد آن منفعتی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان  اظهار داشت: در ناحیه یک شهرستان اصفهان یک هزار۲۵۲ موقوفه و حدود چهار هزار و ۷۰ رقبه وجود دارد که در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و عمرانی  فعالیت دارند.

وی  با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مذهبی،تهیه و توزیع ماسک و مواد بهداشتی بین زائرین و مردم از جمله اقدام هایی بود که ابتدای سال جدید تا کنون انجام شد، افزود: با توجه به بیماری کرونا در مقبره علامه مجلسی و امامزاده سیده فاطمه در شهرستان  با کمک خیرین ماسک و اقلام بهداشتی تولید و توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ هزار ماسک در هیات‌های مذهبی شهرستان توزیع شد افزود: همچنین در ۸ بقه امامزاده نیز طرح افق (مخفف سه عبارت آسیب شناسی اجتماعی، فعالیت فرهنگی و قرآنی در امام زادگان ) توسط شهرستان اصفهان و همکاری خیرین اجرا شد.

توسلی با بیان اینکه حدود ۲هزار بسته معیشتی نیز بین مردم و نیازمندان توزیع شد گفت: حدود ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز با نظارت بهداشت استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های محرم و صفر در امامزادگان و هیات‌های مذهبی و بین نیازمندان توزیع شد.

وی همچنین به انقعاد تفاهم نامه با مسولان بهداشتی استان اشاره کرد گفت: در این تفاهم نامه ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه لوازم بهداشتی برای پرستاران ومدافعان سلامت در مراکز بهداشتی و بیمارستانها کمک شد.

وی با بیان اینکه در سال جدید حدود ۵ وقف جدید در شهرستان اصفهان انجام شد افزود: بیشتر این وقف‌ها در زمینه معضلات اجتماعی و کمک به مستمندان به خصوص کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست بود صورت گرفت که یکی از آنها کمک به این کودکان در استان سستان و بلوچستان بود.

توسلی افزود: ۸ طرح عمرانی بالغ بر۱۵ میلیارد تومان هزینه کرد در امامزادگان ناحیه یک شهرستان اصفهان وجود دارد که ۷۰ درصد پیشرفت کاری داشتند و تا پایان سالجازی به بهره برداری می‌رسند.

وی گفت: در هفته وقف سه افتتاحیه از موقوفات جدید همانند وقف خانه سه طبقه برای بهداشت و درمان و یک خانه دیگر نیز برای امور قرآنی خواهیم داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار