شهردار اصفهان
شهردار اصفهان گفت: امیدوارم سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر سی و سه پل، شعار خود یعنی "هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور" را تحقق بخشد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 19 October 2020

قدرت الله نوروزی افزود: در این شرایط سخت کودکان و نوجوانان بیشترین زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به وسیله سینما، هر خانه، یک پایگاه فرهنگی شود و کودکان و نوجوانان با فیلم‌هایی که در جشنواره تولید شده و از طریق فضای مجازی نمایش داده می‌شود، فیلم‌ها را ببینند و داوری کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پیام جشنواره این است که زندگی جاری است، بسیار خرسندیم که امسال بیش از 100 فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و همچنین فیلم‌ها به مناطق کم‌برخوردار هم می‌رود.

نوروزی عنوان کرد: از آنجایی که شهردار اصفهان و رئیس ستاد برگزاری این جشنواره در اصفهان هستم و به دلیل اینکه ممکن است برخی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار امکانات تماشای این فیلم‌ها را نداشته باشند، برنامه‌ای در نظر گرفتیم تا بخشی از هزینه این جشنواره در قالب هدایای شایسته به این کودکان اهدا شود.

وی ادامه داد: اصفهان همواره مرکز این جشنواره و میزبان شایسته آن بوده است و هر سال این کار را زیباتر از قبل انجام داده است. امیدوارم امسال پدران و مادران شرایطی را فراهم کنند تا کودکان از این فیلم‌ها بیشترین بهره را برده و این آثار را داوری کنند. چرا که این کودکان نسل کسانی هستند که آینده را می سازند.

جشنواره امسال دری جدید به روی سینمای ایران باز کرد

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات تصویری کودکان و نوجوانان را با خود حمل می‌کند امشب آغاز به کار می‌کند.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال در شرایط کرونایی دری جدید به روی سینمای ایران و عصر رسانه‌های دیجیتال گشود، تلاش 2 ماهه همکارانم در بخش فنی، نویدبخش جشنواره‌ای متفاوت است تا کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند لحظات متفاوت و شادی را در خانه‌های خود با دیدن فیلم‌های کودکان و نوجوان تجربه کنند.

علیرضا تابش گفت: امسال در کنار کادر قهرمان درمان، مدیران و مسئولان کشور توانسته‌ایم باری هرچند کوچک از دوش مردم قهرمان کشورمان برداریم و لحظاتی خوش و متفاوت برای کودکان و نوجوانان در مدت شش روز از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان برای آن‌ها رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال ۱۰۷ عنوان فیلم در ۳۹ باکس در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و تیوا عرضه می‌شود، افزود: کودکان و نوجوانان ایرانی می‌توانند برای اولین بار ایده و نظر خود را به دست‌اندرکان برگزاری جشنواره و تولیدکنندگان آثار اعلام‌کنند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره امسال سبب شد تا به این شعار برسیم که هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور، پس کودکان و نوجوانان متولد ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ یعنی بچه‌های پنج تا پانزده ساله هر روز در ایام جشنواره نظر خود را درباره فیلم‌های جشنواره به ما اعلام کنند.

وی گفت: معنی مخاطب و نحوه ارائه آثار در جشنواره امسال کاملا با جشنواره‌های سابق متفاوت است، بستر پخش فیلم‌های جشنواره به دلیل شرایط کرونایی سالن‌های سینما نیست، بلکه پلتفرم‌هایی است که تمام هموطنان ما در خانه‌هایشان می‌توانند با مراجعه به آن در طول مدت شش روز فیلم‌های جشنواره را تماشا کنند.

تابش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی را از جمله برنامه‌های جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها هرروز از اصفهان پخش خواهد ‌شد، همچنین پنل‌های تولید مشترک، جلسات گفت‌وشنود درباره فیلم‌ها و کتابخانه ویدیویی جشنواره ویژه پخش‌کننده‌ها از طریق پلتفرم‌ها و سامانه‌های پخش و نمایش فیلم نیز در دسترس است.

در این آیین، پیام‌های مختلفی که از کشورهای خواهرخوانده اصفهان برای تبریک آغاز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‎های کودکان و نوجوانان به صورت ویدیویی ارسال شده بود پخش شد.

آیین افتتاحیه جشنواره امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و از طریق شبکه امید، تلویزیون تعاملی تیوا و صفحه رسمی جشنواره و شبکه اصفهان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار