رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : استان در دوره موج دوم شیوع کرونا قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 17 October 2020

دکتر طاهره چنگیز  تصورِ قرار داشتن استان را در موج سوم شیوع کرونا مردود دانست و گفت: استان اصفهان بعد از موج نخست کرونا، دیگر موج دوم را تجربه نکرد و از شهریور که کشور وارد موج سوم شد، استان موج دوم را تجربه کرد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه، تعداد بستری‌ها در سه روز اخیر افزایش پیدا نکرده است، افزود : بیشتر موارد جدید شناسایی شده در روز‌های اخیر، یا بی علامت بودند یا علائم خفیف داشتند.
دکتر چنگیز به این دسته از مبتلایان به کووید ۱۹ که بستری نمی‌شوند، توصیه کرد با در قرنطینه ماندن و تماس نداشتن با بقیه، از ابتلای افراد بیشتر به کرونا و ورود استان به موج سوم شیوع آن جلوگیری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  تنها ماسک زدن را برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا ، کافی ندانست و گفت: افزایش تردد‌ها و حضور در تجمع‌ها نیز به شیوع این بیماری می‌انجامد.
دکتر چنگیز از مردم به ویژه افراد حساس و زنان باردار خواست در تجمع‌ها کمتر حضور یابند و در فواصل طولانی‌تر مثلا یکی دو هفته یک بار برای خرید به بیرون از منزل بروند و علاوه بر استفاده از ماسک، هنگام بازگشت به خانه، ابتدا دست ها را با آب و صابون بشویند و سپس ماسک را تعویض کنند و از دست زدن به چشم و صورت خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار