معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سامانه جامع کاریابی "سابک" در این استان اصلاح، تکمیل و توسعه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 17 October 2020

سیدحسن قاضی‌عسگر اظهارکرد: این سامانه به نشانی sabak.mcls.gov.ir توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی و آغاز فعالیت این سامانه در اصفهان فرصتی را به منظور شناسایی فرصت‌های شغلی، شرکت‌ها و کارفرمایان، کارگاه‌های نیازمند نیروی انسانی از یکسو و شناسایی و جمع آوری اطلاعات، تحصیلات و توانمندی‌های افراد جویای کار از سوی دیگر را فراهم می‌کند.
قاضی‌عسگر بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، فنی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ظرفیت‌های شغلی خود را در این سامانه وارد کنند.
وی ادامه داد: همچنین تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ملزم به معرفی این سامانه به دانشجوهای خود هستند تا قبل از اینکه آنان دانش‌آموخته شوند، فرصت شغلی متناسب سوق داده شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: این سامانه شرایطی را فراهم می‌کند که نیاز سنجی شغلی در استان و کشور انجام شود و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فنی نیز متناسب با این نیازها و متناسب با ظرفیت و رشته‌های مورد نیاز بازار به تربیت دانشجو بپردازند نه اینکه فقط نیروی بیکار تحویل جامعه دهند.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه فرصتی را برای شناسایی رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که بیکار تحویل جامعه داده‌اند شناسایی تا متناسب با شرایط و مقتضیات در خصوص این مراکز تصمیم گیری شود و دانشگاه‌های ما را به سمت دانشگاه‌های کارآفرین سوق دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد راه اندازی این سامانه فرصت خوبی را برای افزایش اشتغالزایی در استان فراهم خواهد ساخت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار