کد خبر: ۹۰۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 16 October 2020

با توجه به برگزاری سی و سومین دوره جشنواره کودک و نوجوان اصفهان به صورت آنلاین و تجربه تازه ای که در برگزاری به این شیوه وجود دارد بر آن شدیم با برخی از اهالی فرهنگ و هنر رسانه های مختلف به بررسی این وضعیت و مقایسه آن با دوره های قبلی بپردازیم. در همین راستا با راضیه چنگیز، دبیر سرویس فرهنگ و هنر روزنامه اصفهان امروز گفتگویی داشته است که در ادامه می خوانید:

1-تاکنون سابقه حضور و پوشش خبری چند جشنواره کودک داشته‌اید؟

افتخار پوشش خبری دو دوره گذشته جشنواره را داشته‌ام.

 

2-فعالیت رسانه‌ای خود در حوزه فرهنگ و هنر را از چه زمانی آغاز نموده‌اید؟

از سال ۹۶ به‌طور ثابت در حوزه فرهنگ و هنر در مطبوعات فعالیت داشته‌ام و پیش از آن‌هم در بخش‌ها و رسانه‌های دیگر فعالیت می‌کردم.

 

3-عملکرد جشنواره کودک در سال‌های گذشته به‌ویژه سال قبل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جشنواره فیلم کودک و‌ نوجوان مهم‌ترین رویداد هنری و سینمایی کشورمان است و یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های جهانی در حوزه سینمای کودک محسوب می‌شود، جشنواره طی سال‌های متمادی در حال پیشرفت و تکامل است و در سال‌های گذشته با استقبال مردم عنوان مردمی‌ترین جشنواره سینمایی را نیز از آن خود کرده. جشنواره سی و دوم (سال گذشته) در برگزاری به رشد خوبی رسیده بود و شاهد حضور فیلم‌های بین‌المللی و داخلی درجه‌یکی بودیم، ولی به نسبت دوره سی و یکم هم به لحاظ استقبال عمومی و هم حضور آثار می‌توان گفت دوره سی و یکم شاهد حضور فیلم‌های قوی‌تری در جشنواره بودیم و استقبال عمومی نیز به‌مراتب بیشتر بود. بااین‌حال دوره گذشته شاهد اکران فیلم‌هایی ویژه ناشنوایان و هم‌چنین سانس های ویژه کودکان و نوجوانان دارای معلولیت بودیم که اقدامی تحسین‌برانگیز و مهم است.

4-به نظر شما جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟

قطعا یکی از نقاط ضعفش عدم حضور کودکان و‌ نوجوانان در جریان جشنواره و حال و هوا و شورونشاط شهر اصفهان در جریان جشنواره خواهد بود که متأسفانه شیوع ویروس کرونا این امکان را از جشنواره گرفته است. برگزاری آنلاین نقطه قوت مهم جشنواره امسال است چراکه گستره جغرافیایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نامحدود می‌کند و تمام کودکان و نوجوانان ایران و حتی سایر کشورها می‌توانند در این دوره بدون نیاز به حضور در شهر اصفهان شرکت‌کنندگان جشنواره باشند.

 

5-به نظر شما برگزاری آنلاین جشنواره تا چه میزان می‌تواند موفق بوده و نقاط ضعف و قوت آن چیست؟

با توجه به شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا برگزاری آنلاین جشنواره‌ها در جهان کلید خورده بااین‌حال، این جشنواره فیلم کودک و‌ نوجوان اصفهان است که به‌عنوان یک جشنواره سینمایی برای اولین بار در کشورمان به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و همین اولین بودن سبب شده تا نگاه‌های بیشتری نظاره‌گر جشنواره امسال باشد چراکه موفقیت یا عدم موفقیت در برگزاری آنلاین جشنواره امسال تأثیر بسیاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی دیگر خواهد داشت.

باتوجه به توسعه فضای آنلاین در میان کودکان و نوجوانان برگزاری جشنواره به‌صورت آنلاین بهترین تصمیم ممکن در شرایط خطرناک کرونایی کشور است و چون تجربه اول و جدیدی در کشورمان است واقعا قضاوت درباره آن را باید به پس از برگزاری موکول کنیم. امیدوارم از این تجربه بدیع تمامی کودکان و نوجوانان کشورمان بهترین بهره را ببرند و جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان مسیر روبه‌پیشرفت و آینده دار خود را ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار