مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت:مناسب سازی اماکن عمومی بعنوان کمترین حقوق معلولان و نابینایان در این استان به کندی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 15 October 2020

مرضیه فرشاد افزود: پیگیر مناسب سازی اماکن برای نابینایان و معلولان در استان اصفهان هستیم و همکاری‌های خوبی توسط استاندار اصفهان، معاون عمرانی و مجموعه شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: گرچه مناسب سازی اماکن عمومی با تاخیر و سرعت کند در حال انجام است اما تردد و حضور نابینایان در اجتماع می‌تواند زندگی مستقل بدون ترحم و با کرامت انسانی را به آنها هدیه کند که همه ما برای فراهم کردن این شرایط وظیفه داریم.

وی اضافه کرد: نابینایان در شرایط امروز وارد مسائل اجتماعی شده‌اند و این امر به افزایش مطالبه گری اجتماعی آنها کمک می‌کند.

فرشاد بیان کرد: پیامد افزایش مطالبه‌گری نابینایان ایجاد شرایط بهتر زیستن در جامعه برای آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های نابینایان از مسوولان بهزیستی این است که با تغییر ساختار جتمع توانبخشی نابینایان شهدای هفتم تیر اصفهان قسمتی از آموزش‌های آنها تحت شعاع قرار گرفته و اما ناچار بودیم مدیریت این مرکز را از ساختار دولتی خارج کنیم.

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: اما به‌دلیل مطالبه بسیار زیاد و عمیقی که این عزیزان داشتند در حد اختیارات قانونی در حال برگشت این خدمات به آنها هستیم و به زودی کلاس‌های گذشته را که انتظار داشتیم بخش غیر دولتی و تشکل‌ها فعال کنند اما فعال نشده، بطور مجدد در این مجتمع راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت:بهره برداری از پرینتر خط بریل مجتمع هفتم تیر امروز با کمک خیران آغاز شد و کلاس‌های مورد نیاز نابینایان و جهت یابی را با کمک آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بطور مجدد فعال خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار