رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان کرمانشاه گفت: وضعیت بودجه هیات به شکلی است که حتی به هزینه‌های جاری هم نمی‌رسد و همیشه برای پرداخت هزینه‌هایمان مقروض می‌شویم.
کد خبر: ۹۰۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 15 October 2020

به گزارش خبرگزاری تایناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اردشیر نظری به مناسبت "روز جهانی نابینایان"، به تشریح وضعیت ورزش نابینایان و کم بینایان در کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: هرچند سالن اختصاصی برای تمرین نداریم، اما همواره تلاش کرده ایم ورزش نابینایان کرمانشاه را فعال نگه داریم.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه طی سالهای گذشته حدود 10 رشته مختلف ورزش نابینایان در استان فعال شده، با این وجود اکثر این ورزشکاران به رشته "گلبال" تمایل دارند.

رئیس هیات نابینایان استان اضافه کرد: بعد از گلبال، دوومیدانی، شطرنج، شنا و پرس سینه رشته‌های دیگر هستند که ورزشکاران نابینا و کم بینای استان به آنها علاقمندند.

وی در خصوص چرایی گرایش ورزشکاران نابینا به رشته‌ای همچون گلبال هم گفت: از آنجایی که گلبال رشته‌ای گروهی و نیازمند قدرت بدنی خوبی است و نشاط بالایی دارد، اکثر ورزشکاران نابینا به گلبال متمایل می‌شوند.

نظری به تاثیرات شیوع کرونا بر فعالیت ورزش نابینایان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع این بیماری فعالیت ورزش نابینایان هم تا حدودی متوقف شد، چراکه در رشته‌ای همچون گلبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به سختی می‌توان انجام داد.

وی تاکید کرد: با این وجود، در ماه‌های گذشته تلاش کردیم تا با برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌های ورزشی مختلف از طریق فضای مجازی ورزشکاران نابینای استان را پرتحرک نگه داریم و بطور مستمر با آنها در ارتباط باشیم.

رئیس هیات نابینایان استان در ادامه به مشکل زیرساخت اختصاصی برای ورزش نابینایان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: تا پیش از شیوع کرونا تایم هایی را در مجموعه های جانبازان، آزادی و 15 خرداد و استخر شهید اشرفی اصفهانی به ورزشکارانمان اختصاص می‌دادند، اما نیازمند یک سالن اختصاصی هم هستیم.

وی در ادامه از مشکلات مالی به عنوان دومین معضل مهم هیات یاد کرد و گفت: متاسفانه همیشه برای پرداخت هزینه هایمان مقروض می‌شویم و بعدا که بودجه‌ای اختصاص می‌دهند و یا اینکه خیری کمکی می‌کند، آن را به جای قرض هایی که کرده‌ایم می‌دهیم.

نظری اعلام کرد: هرچند اعتبارات هیات کم است و به هزینه های جاری هم نمی‌رسد، اما با همین بضاعت کم هم سعی می‌کنیم، چرخ ورزش نابینایان کرمانشاه را بچرخانیم و نگذاریم متوقف شود.

به گفته این مسئول مشکلات مالی هیات باعث شده تا حقوق مربیان رشته‌های مختلف ورزش نابینایان استان از سال گذشته تاکنون پرداخت نشود.

وی در ادامه به بحث اشتغال ورزشکاران روشندل کرمانشاهی هم پرداخت و گفت: متاسفانه خیلی از این ورزشکاران شغلی ندارند و برخی از آنها هم با مشکلات مالی زیادی مواجه اند، برای همین طی چند ماه گذشته با همکاری خیرین توانستیم بسته‌های معیشتی را بین تعدادی از خانواده‌های آنها توزیع کنیم.

رئیس هیات نابینایان استان در پایان گفت: اداره کل بهزیستی استان به منظور رفع مشکل ایاب و ذهاب ورزشکاران نابینا امسال اعتبارات لازم را تخصیص داده که با از سرگیری فعالیت‌های ورزشی پس از فروکش شدن کرونا دیگر مشکلی دراین زمینه نخواهیم داشت.


طبق آمار سال 1398 هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، حدود 110 ورزشکار نابینا و کم بینا در استان وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار