آیین سنتی مذهبی چل اشتم که سالانه همزمان با سالگرد رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن (ع) در آستان امامزاده آقاعلی‌عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود از توابع شهرستان نطنز برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 14 October 2020

سالانه هیات‌های عزاداری و صدها نفر از زائران و مجاوران امامزاده آقاعلی‌عباس و شاهزاده محمد (ع) در روز ۲۸ صفر با اجتماع در این آستان مقدس نسبت به سوگواری و عرض ارادت اقدام می‌کردند که امسال عزیمت زائران به امامزاده آقاعلی‌عباس(ع) بدین مناسبت ممنوع اعلام شده است.

۲۸ ماه صفر در بخش بادرود و روستاهای همجوار به چل اشتم (چهل هشتم) مشهور شده است و روز خاص زیارتی امامزادگان آقاعلی‌عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) محسوب می‌شود.

این آیین سنتی مذهبی که سال ۹۵ با شماره ۱۲۰۳ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است، سالانه همراه با برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، مداحی و خواندن زیارت امین‌الله، زنجیرزنی و سینه‌زنی با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شد.

ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان و ستاد متناظر در شهرستان نطنز اما امسال در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا، ممنوع شدن عزیمت زائران به صورت فردی یا کاروانی به شهرستان نطنز و آستان آن امامزادگان والا مقام را در روز شنبه اعلام کرد.

در این اطلاعیه از همه شهروندان درخواست شده است که در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی، بر اساس مصوبه مورد اشاره، از عزیمت به امامزاده آقاعلی‌عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) در بادرود از توابع شهرستان نطنز به مناسبت ۲۸ صفر خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار