رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به افزایش توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان گفت: در سال جاری ۸۱۷ جواز تاسیس‌ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال با پیش بینی اشتغال ۲۱ هزار و ۹۸۷ نفر در این استان صادر شده ‌است.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 13 October 2020

ایرج موفق اظهارداشت: بیشترین تعداد جواز تاسیس صنعتی صادر شده به ترتیب در شهرستان‌های  اصفهان (۲۶۲ فقره)، شاهین شهر و میمه (۱۰۹ فقره)، نجف آباد (۸۶ فقره) و خمینی شهر  (۷۹ فقره) تعلق دارد و کمترین تعداد جواز صنعتی صادر شده به فلاورجان (یک فقره)، خور و بیابانک (۲ فقره) و برخوار (سه فقره) اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۲۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد ۵۹۷ میلیون ریال و اشتغال سه هزار و ۷۴۲نفر صادر شده است.

به گفته وی بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری صادر شده به ترتیب به شهرستان‌های اصفهان با ۳۸ فقره، شاهین شهر و میمه با ۳۰ فقره و نجف آباد با ۲۶ فقره و کمترین تعداد پروانه بهره برداری صادر شده به سمیرم با یک فقره، لنجان، اردستان، نطنز و نایین هر کدام با ۲ فقره و خوانسار و دهاقان با سه فقره اختصاص یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: طبق آخرین آمار و گزارش‌ها این استان در صدور پروانه بهره برداری، جذب سرمایه گذاری  و اشتغال واحدهای تولیدی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم نظیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این استان،  روند ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در سال جاری روبه افزایش است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۰  هزار و ۵۰۸ فقره مجوز واحد صنفی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت نیز با ارزش سرمایه گذاری ۱۳۱ میلیارد ۵۸۸ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۷ هزار و ۱۹۳ تن در اصفهان صادر شده است.

موفق ادامه داد: صنوف تولیدی پس از ثبت نام در سامانه بهین یاب از تسهیلات لازم برای ورود ماشین آلات(ثبت سفارش)، از معافیت حقوق گمرکی برای ورود ماشین آلات نو و دست دوم برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با صدور ۱۳۶ فقره مجوز برای ورود ماشین آلات صنعتی خارجی به استان کارآفرینان از معافیت ۳۵.۹ میلیون یورویی برخوردار شدند.

موفق با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات صنوف تولیدی در سامانه بهین یاب اظهارداشت: صنوف تولیدی می‌توانند همانند واحدهای صنعتی، برای برخورداری از امکانات و تسهیلات، با ورود در این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات و آمار خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار