بیشتر سفرهای هوایی به مقصد اصفهان، از مبدا تهران صورت می گیرد. فاصله هوایی بین اصفهان و تهران 338 کیلومتر بوده و مدت زمانی که برای طی این دو مسیر با هواپیما نیاز است، تقریبا 35 الی 40 دقیقه می باشد. در نظر داشته باشید که این پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران آغاز و در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به پایان می رسد.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 13 October 2020

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

اصفهان شهری در مرکز ایران، جنوب تهران و مرکز استان اصفهان است. ایرانیان آن را "نصف جهان" می نامند، به این معنا که نیمی از زیبایی های تاریخی و فرهنگی دنیا را در خود جای داده و یکی از چشم نوازترین شهرهای جهان به حساب می آید. وجود بناهای تاریخی بی شمار، معماری بی نظیر، کارخانه های نساجی و فولاد سازی آن را به یکی از نقاط برجسته کشور تبدیل کرده است. این شهر در 430 کیلومتری جنوب تهران در دامنه رشته کوه زاگرس واقع شده و از آب و هوای معتدل و فصول منظمی برخوردار می باشد. اصفهان در مسیرهای اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار دارد. این شهر نهمین خواهرخوانده فرایبورگ (یکی از شهرهای آلمان) لقب داشته و خیابان فرایبورگ در اصفهان بسیار معروف است.

اصفهان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین توریست های داخلی و خارجی بشمار می رود. روزهای زیادی را باید در این شهر ماند تا فرصت پیدا کنید زیباترین جاذبه های آن را از نزدیک ببینید، زیرا تا دلتان بخواهد در آن آثار تاریخی و کهن وجود دارد. اصفهان نیز مانند سایر مناطق فلات ایران با بارندگی کم، آب و هوای خشک را تجربه می کند و زمستان های آن سرد و تابستان هایی گرم را پشت سر می گذارد. اگر قصد عزیمت به این شهر را دارید و می خواهید از بهترین زمان برای سفر آگاه شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

بهترین زمان بازدید از جاذبه های توریستی اصفهان

پیش از آنکه اطلاعاتی درباره بهترین زمان سفر به اصفهان بدست آورید، خوب است که ابتدا مهمترین جاذبه های توریستی آن را بشناسید و با توجه به تایمی که برای مسافرت در اختیار دارید، رفتن به هر کدام از آنها برنامه ریزی کنید. به هر حال هدف اصلی گردشگران، رفتن به این اماکن و بازدید از آنهاست؛ در نتیجه ابتدا باید با مهمترین آنها آشنا شوید مثل: پل خواجو، زاینده رود، سی و سه پل، مسجد شیخ لطف الله، چهل ستون، میدان نقش جهان، عالی قاپو، کلیسای وانک، سر در قیصریه، باغ پرندگان اصفهان، حمام علی قلی آقا و منارجنبان.

برای رفتن به این شهر زیبا هرگز دیر نبوده و شاید بهتر باشد که بگوییم هیچ زمانی نامناسب نیست. به طبع هر فصلی زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد و این شما هستید که تصمیم نهایی را می گیرید که با توجه به سلیقه و شرایط چه زمانی را برای سفر انتخاب نمایید. هدفی که ما دنبال می کنیم این است که سفر به اصفهان را در فصل های مختلف تشریح کنیم تا شما بتوانید با آگاهی هرچه بیشتر مناسب ترین زمان را انتخاب نمایید.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

سفر به اصفهان در فصل زمستان

همین ابتدای امر بگوییم که سفر در فصل زمستان به شهر زیبای اصفهان، کم هزینه تر از سفر در سایر فصل هاست. از آنجا که تعداد مسافر در زمستان کمتر می شود، امکان اخذ بلیط چارتر بیشتر شده و در نتیجه سفری ارزان تر در پیش رو خواهید داشت. این مدل سفر کردن به احتمال زیاد برای مردم اقلیم سرد مانند تبریز یا نواحی شمال غربی ایران به مراتب ساده تر و حتی لذت بخش تر خواهید بود زیرا آنان در اصفهان سرمای کمتری نسبت به شهرهای خودشان حس خواهند کرد. اگر برخلاف این موضوع؛ در مناطق گرمسیری کشور ساکن هستید به یقین در زمستان های اصفهان اذیت خواهید شد؛ با این حال پیشنهاد ما این است که در فصل بهار به سیاحت بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

سفر به اصفهان در فصل پاییز

خیلی ها پاییز را زیباترین فصل سال می دانند و از همین حیث آن را برای مسافرت های خود انتخاب می کنند. فصل برگ ریزان در هر شهری با یک چهره خود را نشان می دهد و در اصفهان با وجود باغ های کهن و باستانی این زیبایی چندین برابر می شود. از طرفی شرایط جوی و آب و هوایی نیز بسیار مساعد شده و تقریبا هوا در این فصل خنک است. سفر در فصل پاییز هم می تواند هزینه ها را تا حدودی برای شما کنترل کند زیرا فصل مسافرات یعنی تابستان به پایان رسیده و مدارس نیز باز می شوند؛ همین قضیه تاثیر بسزایی در پایین آوردن هزینه بلیط هواپیما اصفهان و هزینه هتل ها دارد.

 فراموش نکنید در پاییز می توانید بهترین عکس ها را بگیرید و در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. تصور کنید که چقدر عکاسی در سی و سه پل با تِم پاییز خارق العاده می شود. همه ساله عکاسان زیادی از جای جای ایران با هدف عکاسی در پاییز روانه این شهر تاریخی می شوند.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

سفر به اصفهان در فصل تابستان

یکی از شلوغ ترین فصل ها برای مسافرت به هر نقطه از ایران، فصل گرم تابستان است. مدارس و دانشگاه ها در تابستان تعطیل می شوند و والدین به همراه فرزندان خود روانه شهرهای گردشگری شده تا خستگی ایام درس خواندن را از تن به در کنند.

شرایط جوی را برای طولانی مدت نمی توان پیش بینی کرد اما اگر بخواهیم کلی تابستان های اصفهان را توصیف کنیم باید بگوییم که دمای آن در این برهه از سال بسیار گرم و آزار دهنده می شود. چنانچه قصد سفر به این شهر را دارید؛ بدانید به احتمال زیاد از نظر دمایی ممکن است قدری اذیت شوید؛ اما اگر از مناطق جنوبی ایران مثل اهواز و آبادان به این مقصد عزیمت می کنید، مطمئناً نه تنها برایتان سخت نیست بلکه هوایی خوب و سفری فوق العاده خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

سفر به اصفهان در فصل بهار

بدون اغراق بهترین زمان سفر به اصفهان فصل دل انگیز بهار خواهد بود که سرشار از طراوت و زیبایی است. بهترین شرایط آب و هوایی در این فصل وجود دارد و رفتن به نصف جهان در این سه ماه سال می تواند تجربه تکرار نشدنی برای شما با ارمغان بیاورد. با این تفاسیر فراموش نکنید که با وجود تعطیلات نوروز، بهار شلوغ ترین فصل سال برای مسافرت است. اشاره ای داشته باشیم به این نکته که در این فصل بهترین و خوش آب و هواترین ماه نیز ماه اردیبهشت خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

سفر به اصفهان در عید نوروز

یکی از بهترین ایام برای مسافرت ما ایرانی ها قطع به یقین تعطیلات نوروز است. در این ایام علاوه بر فراقت تحصیلی فرزندان، والدین نیز شرایط مناسب تری برای سفر دارند. مکان های تاریخی و مشهور اصفهان مثل میدان نقش جهان در عید نوروز بسیار شلوغ می شود و البته همین امر موجب شور و هیجان بین تورست ها و مسافران خواهد شد و لذت سفر را برای  شما دو چندان می کند. بلیط هواپیما تهران اصفهان و یا هر شهر دیگری به این مقصد را سعی کنید پیش از آغاز تعطیلات رزرو کنید زیرا با توجه به بالا بودن تقاضا در این ایام، ممکن است با نبود بلیط برای تاریخ مورد نظر مواجه شوید. با تمام این تفاسیر باید بگوییم که بهترین زمان سفر برای مسافرت به شهری مثل اصفهان که از پرترددترین مقاصد گردشگری می باشد، نسبی است؛ زیرا افراد از قسمت های مختلف ایران و جهان با شرایط جوی متفاوت به آن سفر می کنند.

بهترین زمان برای سفر به استان اصفهان

خرید بلیط هواپیما اصفهان

اینکه برای سفر کردن چه نوع وسیله نقلیه ای را بر می گزینید، به خود شما بر می گردد. اگر برای رسیدن به اصفهان عجله دارید و می خواهد در یک زمان کوتاه مسافت پیش رو را طی کنید، پیشنهاد می کنیم که به سراغ بلیط هواپیما بروید اما اگر فاصله زمانی برایتان خیلی مطرح نیست و از طرفی می خواهید هزینه های سفر را مدیریت نمایید بلیط اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید. سوالی که پیش می آید این است که بلیط هواپیمای خود را چگونه تهیه کنیم که هم نیازی به رفت و آمد به آژانس های مسافرتی نباشد هم اینکه از تخفیفات لازم بهرمند شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که: امروزه سایت های زیادی روی کار آمدند که وظیفه ارائه بلیط به صورت اینترنتی به مسافران و متقاضیان را برعهده دارند.

وب سایت مستر بلیط یکی از بهترین سایت هایی است که با حفظ حقوق کاربران، بلیط انواع وسایل نقلیه عمومی را در اختیار آنها قرار می دهد. شما می توانید با خرید اینترنتی بلیط از تخفیفات آنها بهرمند شوید و یا در بهترین حالت با بلیط های چارتری روبه رو شوید که نسبت به بلیط های سیستمی هزینه ای به مراتب پایین تر دارند.

سفر از تهران به اصفهان با هواپیما

بیشتر سفرهای هوایی به مقصد اصفهان، از مبدا تهران صورت می گیرد. فاصله هوایی بین اصفهان و تهران 338 کیلومتر بوده و مدت زمانی که برای طی این دو مسیر با هواپیما نیاز است، تقریبا 35 الی 40 دقیقه می باشد. در نظر داشته باشید که این پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران آغاز و در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به پایان می رسد. بلیط این مسیر را در طی تمام روزهای هفته می توانید رزرو و خریداری کنید. فاکتورهای مختلفی از جمله نوع هواپیما و شرکت های ارائه دهنده بلیط، تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما هستند، از طرفی معمولا نرخ بلیط ها لحظه ای است و نمی توانیم اکنون درمورد قیمت صحبت کنیم. اگر می خواهید از نرخ بلیط ها آگاه شوید کافیست که به سایت مورد نظر سر بزنید و با تعیین مبدا و مقصد از قیمت ها مطلع شده و مناسب ترین آنها را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

 

 

برچسب ها: رپورتاژ آگهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار