از میان ۴۷ شهر با وضع قرمز کرونا در کشور، اصفهان، نجف آباد، کاشان و خمینی شهر از جمله شهر‌هایی هستند که کمتر از ماسک استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 11 October 2020
استاندار اصفهان استفاده نکردن از ماسک را علت افزایش مبتلایان به کرونا در استان اصفهان دانست و گفت: در آستانه فصل سرما می‌توان با استفاده از ماسک از انتقال ویروس آنفلوآنزا و کرونا جلوگیری کرد.
عباس رضایی افزود: باید همه با هم ماسک بزنیم و از چراغ قرمز ماسک نزدن گذر نکنیم، زیرا آنچه اکنون باعث نگرانی است درصد پایین استفاده از ماسک در این استان است.

وی اضافه کرد: برای افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مدت یک هفته در تهران و از هفته آینده برای استان‌ها جریمه اعمال می‌شود.
رضایی با اشاره به افزایش مرگ و میر در افراد بیش از ۷۰ سال گفت: استان اصفهان به نسبت، جمعیت پیر و بیش از ۷۰ سال دارد و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر افراد مسن مبتلا به کرونا بیشتر از جوانان است از این رو می‌خواهم که این افراد در مجامع عمومی کمتر حضور داشته باشند.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر تنها ۳۷ درصد از مردم استان اصفهان از ماسک استفاده می‌کنند.
در حال حاضر بیش از هزار و ۶۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۲۶۰ بیمار آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه اند و تنفس ۱۵۰ نفر ازآ‌نها وابسته به دستگاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار