مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح آجر به اجر در مدارس غیردولتی و هیأت امنایی خراسان جنوبی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 07 October 2020

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در نشست با مدیران مدارس غیر دولتی و هیأت امنایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی اجرا می‌شود.

وی؛ اضافه کرد: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تبیین اهمیت بسته‌های تحولی وزرات آموزش و پرورش در حوزه نوسازی مدارس اظهار داشت: ۲ بسته تحولی در زمینه "نظام مکان یابی مدارس" و "طرح آجر به آجر" که در شورای‌عالی آموزش و پرورش مصوب شده که هدف این طرح‌ها فرهنگ سازی در امر خیر مدرسه سازی است.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای این طرح در تمامی مدارس استان به ویژه مدارس غیر دولتی و هیأت امنایی؛ عنوان کرد: در سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری و یکی از مطالبات معظم له در زمینه آموزش و پرورش است،۶ زیر نظام برای اجرای آن تعریف شده که یکی از آن ها، زیر نظام فضا و تجهیزات آموزشی است.

این مقام مسئول بر هویت بخشی معماری  ایرانی اسلامی  در احداث ساختمان مدارس تأکید کرد و توجه به این مقوله را یکی از مطالبات سند تحول دانست و بیان کرد: اگر روح معماری ایرانی اسلامی برفضای مدارس حاکم شود؛ کمک شایانی به هویت بخشی دانش آموزان و پویایی مدارس می شود.

وی با اشاره به موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان مدارس  غیر دولتی و هیأت امنایی در مسابقات و جشنواره ها تأکید کرد: باید  این مراکز آموزشی با حمایت و همراهی مسوولان دستگاه های اجرایی و مردم تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه تجهیز مدارس استان، د با توجه به نقش مهمی که در تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارند، نسبت به حمایت و زمینه سازی تقویت مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان و کشور نیازمند رعایت موارد خاص است، اظهار داشت: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت هایی قائل باشیم و مدر درسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختمان‌های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدرسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار