فرمانده بسیج ناحیه ملایر با اشاره به اینکه دشمن تمام توانش را گذاشته تا به ما ضربه بزند گفت: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و نیاز است که همه تلاش کنیم از این جنگ پیروز بیرون بیاییم.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 27 September 2020
منظور از "جاهدوا فی سبیل الله" این نیست که فقط تفنگ به دست باشیم؛ بعضی مواقع لازم است بیل به دست، کلنگ به دست و شاید هم کتاب یا دارو به دست باشیم. به هر حال هر زمان جهاد خود را می‌طلبد.

 به گزارش تابناک همدان از ملایر، مهمترین هدف اردو‌های جهادی سازندگی است، سازندگی روح و جسم، جهادگران عرصه سازندگی و بسیجیان ملایر پس از گذشت ۴۰سال از دفاع مقدس، همچنان پرشور و انقلابی برای محرومیت زدایی از روستا‌ها بدون چشم داشت پای کار هستند.

اردوی جهادی اصحاب رسانه از برنامه‌هایی است که هرساله سپاه ناحیه ملایر برای اهالی رسانه و با هدف پوشش رسانه‌ای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نظر می‌گیرد.

امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور و با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا در مورد بهره برداری از گنجینه‌های دفاع مقدس و ایجاد روحیه جهادی برای تحول و پیشرفت کشور، اردوی جهادی بسیجیان باشعار ما "قوی هستیم" و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گروه‌های جهادی که پیشگامان عرصه خدمت به مردم هستند و از تجربه‌های خوبی برخوردارند برای آبادانی و سازندگی آمده بودند، همان‌هایی که دیروز و در عرصه دفاع و مرز‌های کشور، هدفشان امنیت بود.

اردوی جهادی یک حرکت دسته جمعی است که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی خود، بدون هیچ چشم داشت و انگیزه مالی قدم در راه می‌گذارند و خوشبختانه همکاران ما در عرصه خبر برای پوشش این زحمات جهادی همیشه پای کار هستند.

نخستین بازدید ما همراه با فرمانده جوان، مردمی و مسئولیت پذیر سپاه ناحیه ملایر، مسئول بسیج سازندگی و اصحاب رسانه در روستای توچغاز به دیدن خانواده‌ای رفتیم که سرپناهشان را در سیل سال گذشته از دست داده بودندکه توسط گروه جهادی سلمان فارسی حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) حوزه سامن ساخته و تحویل شد. 

افتتاح یک واحد مسکونی خسارت دیده در سیل سال گذشته در روستای بهاره مقصد بعدی اردوی جهادی بود که همزمان با افتتاح و محرومیت زدایی روستاییان فرمانده سپاه ملایر دستور پرداخت کمک هزینه درمان پسر یک خانواده را در دستور کار قرار داد.

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی تولید پوشاک زیر مجموعه صندوق قرض الحسنه مردم یار، حسین آباد ناظم توسط حوزه مقاومت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) با اشتغال ۱۵ نفر دیگر پروژه جهادی مورد بازدید این روز بود.

سرکشی از خانواده "آمنه نظری" جوان ۲۷ساله اهل روستای دهنو آورزمان و عرض تسلیت به آنان بود که طبق وصیت و داشتن کارت اهدای عضو، اعضای بدنش به پنج بیمار جان دوباره بخشید و همچنان خدا را شاکر بودند.


ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

فرمانده بسیج ناحیه ملایر با اشاره به اینکه دشمن تمام توانش را گذاشته تا به ما ضربه بزند گفت: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و نیاز است که همه تلاش کنیم از این جنگ پیروز بیرون بیاییم.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند ما را مصرف گرا بار بیاورد و متاسفانه وضعیت اقتصادی ما هم چندان وضعیت خوبی ندارد، پس باید مثل زمان جنگ برای ساماندهی وضعیت زندگی مردم کمک کنیم.

وی در این بازدید با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید مصالح سه باب منزل مسکونی مددجویان در روستا‌های بهاره، توچغاز و دهنوآورزمان گفت: مابقی مبلغ برای ساخت توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد تامین شد.

سرهنک حسینی که در حوادث و برنامه‌های سازندگی شهرستان حضوری فعال دارد تصریح کرد: سهمیه این شهرستان در بازسازی منزل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۷ واحد احداثی و ۳۷ واحد تعمیر و مرمت است که توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی انجام شده است.

وی با اشاره به سیل سال گذشته و خسارت منازل مسکونی بسیاری از مددجویان عنوان کرد: در این راستا گروه‌های جهادی در قالب ۵۰ گروه برای ساخت، تعمیر و مرمت منازل مسکونی مددجویان بسیج شدند و تاکنون اقدامات خوبی در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد: اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط گروه‌های جهادی پایگاه محور در سطح روستا‌ها و شهر‌های ملایر زبانزد است، طرح‌های خلاقانه‌ای که برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به کادر درمان و مردم نیازمند اجرا شده و جوانان زیادی در این زمینه بدون هیچگونه چشم‌داشتی وارد میدان شده‌اند.

حسینی که روابطش با اصحاب رسانه زبانزد است، پس از بازدید‌های بخش سامن با حضور در بخش جوکار و افتتاح کارگاه ماسک مکانیزه در شهر جوکار تصریح کرد: این کارگاه توسط شرکت دانش‌بنیان و با کمک گروه جهادی شهر جوکار ایجاد شده که روزانه قادر به تولید ۱۲ هزار عدد ماسک است و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 
 
در این اردوی یک روزه کارگاه مرواربافی شهر ازندریان هم افتتاح شد که با توجه به ظرفیت خوب این شهرستان در هنر مرواربافی، اگر این کارگاه حمایت شود، ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر را دارد.

سرهنگ حسینی اعلام کرد: تعداد ۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده‌های نیازمند بخش جوکار توزیع شد که ارزش هر بسته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

افتتاح کارگاه میناکاری و طلاکاری روی ام دی اف و مبل در روستای حسین‌آباد شاملو نیز از دیگر برنامه‌های این اردوی یک‌روزه بود که فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه گفت: طرح طلاکاری روی مبل و ام دی اف یک ایده نو و جدید است که نیاز به حمایت و تسهیلات دارند و می‌تواند برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کند.

همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۰۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان برگزار شد که کارگاه‌های اشتغالزایی تولید ماسک، تولید مایع ضدعفونی کننده، قلم زنی، مروار بافی و سبد بافی، تولید پوشاک، توزیع پک لوازم التحریر، ویزیت رایگان در روستاه‌ها، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه، کلنگ زنی خانه عالم در روستا، برگزاری یادواره آبروی محله، سرکشی از خانواده ۴۰شهید، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، یادواره شهدای زن و تجلیل از مدافعان سلامت... از برنامه‌های شاخص شهرستان ملایر در هفته دفاع مقدس بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار