فرماندار نوشهر با بیان اینکه بخش زیادی از جامعه روستاها افسردگی اجتماعی دارد، اظهارکرد: نابودی فرهنگی و از بین رفتن خرده فرهنگ ها که باعث احیای زندگی در روستاها بوده باعث این مشکلات شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 27 September 2020

سعید یزدانی در آیین معارفه بخشدار جدید مرکزی نوشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از شوراها و دهیاران به عنوان نمایندگان مردم یاد کرد و گفت: بخش اعظمی از وظایف مسئولان نیز به عهده شما است که به جد باید به دنبال آن باشید.

وی با اشاره به اینکه در بدترین شرایط تحریمی پس از انقلاب قرار داریم، افزود: در این وضعیت باید استعدادها و ظرفیت‌های مختلف شناسایی و فرصت برای بروز و ظهور پیدا کنند.

وی توجه و جدی گرفتن دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا ارتباط با سمن‌ها و همکاری با نهادهای فرهنگی و اجتماعی از سوی شوراها و دهیاران جدی گرفته شود.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه بخش زیادی از جامعه روستاها افسردگی اجتماعی دارد که همه آن ناشی از مشکلات اقتصادی نیست، تصریح کرد: نابودی فرهنگی و از بین رفتن خرده فرهنگ ها که باعث احیای زندگی در روستاها بوده باعث این مشکلات شده است.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اشتغال روستایی و ترغیب افراد به کارآفرینی و بهره‌مندی از تسهیلات این بخش را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به انتصاب بخشدار جدید، آشنایی و تجربه وی در امور مربوط به بخش مرکزی را بسیار ارزشمند عنوان و تصریح کرد: تعامل منطقی، قانونی و عاطفی شوراها و دهیاران با بخشدار جدید الزامی است و تدوام و استمرار نشست های این چنینی برای بررسی مشکلات حوزه بخش مرکزی می تواند کمک کننده باشد.

فرماندار نوشهر ضمن انتقاد از خود ایمن‌انگاری در کرونا توسط بسیاری از افراد، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: در سطح روستاها نیز این فرهنگ سازی تنها به نصب بنر نباید بسنده شود و فضا به سمتی پیش رود که افراد سهل انگار از عدم رعایت مسائل بهداشتی، احساس شرمساری و خجالت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به شناسایی خیرین برای کمک به دانش آموزانی که توان خرید موبایل یا تبلت برای استفاده از سیستم آموزشی مجازی ندارند تاکید کرد.

* بسیج همگانی در اجرای کمک مومنانه به آسیب دیدگان شیوع کرونا

در ادامه مهدی خزایی معاون فرماندار و سرپرست پیشین بخشداری مرکزی با تقدیر از شوراها و دهیاران و شورای بخش مرکزی نوشهر، اقدامات آنان را در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بسیار ارزشمند عنوان کرد.

وی همچنین تلاش و بسیج همگانی در اجرای کمک مومنانه به آسیب دیدگان شیوع کرونا را از دیگر اقدامات درخور توجه بخش مرکزی در چندماه اخیر عنوان کرد و افزود: اقدام در جهت ساماندهی سواحل، نصب علائم هشداردهنده، بنر، استفاده از ماموران امنیت و نگهبانی سواحل، همچنین جمع آوری زباله و پیگیری در حوزه راهداری، افزایش سهمیه زراعت چوب از ۶ به ۱۰ هکتار از دیگر اقدامات بخش مرکزی نوشهر بوده است.

*حل سریع دپوی نخاله‌های ساختمانی در مسیر جاده کناره نوشهر

در ادامه یزدان کرد بخشدار جدید مرکزی نوشهر نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، از حسن اعتماد استاندار و دیگر مسئولین جهت واگذاری این سمت تشکر کرد.

وی همچنین توجه به ایجاد و حمایت از اشتغال در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری را راه رفع مشکلات روستاها عنوان کرد.

کُرد وضعیت زباله به ویژه دپوی نخاله‌های ساختمانی در مسیر جاده کناره نوشهر بسیار تاسف‌بار عنوان کرد و گفت: این مسئله باید به زودی رفع شود.

بخشدار جدید مرکزی نوشهر همچنین بر نظارت جدی بر ساخت و ساز، روند صدور پروانه بر پایه قانون و ایجاد درامد پایدار در روستاها تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار