لازم نیست همه افراد از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 27 September 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما با بیان اینکه بیماری آنفولانزا در بیشتر افراد، خودبه‌خود محدود شونده است و عمدتاً بهبود پیدا می‌کند، گفت: همه افراد، نیازی به تزریق واکسن آنفولانزا ندارند.
طاهره چنگیز افزود: اولویت اول اختصاص واکسن آنفولانزا، افراد در معرض خطر شامل کادر درمان و بهداشت، مادران بارداروبیماران دیالیزی و سرطانی پس از آن گروه‌های پرخطر شامل افراد بیش از ۶۰ سال و دارای بیماری‌های مزمن تنفسی و قلبی، عروقی است.
به گفته حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسن آنفلوآنزا به هیچ عنوان برای بیماری کووید۱۹ ایمنی ایجاد نمی‌کند، اما با شروع فصل سرد سال در پاییز، احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کرونا وجود دارد پس حتما باید واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف و پرخطر تزریق شود.
آنفولانزای خفیف بیماری شبیه سرماخوردگی و البته با شدت بیشتری است، این بیماری معمولا با آبریزش بینی، تب، بدن درد، گلو درد و سرفه شروع می‌شود و بدون درمان هم بهبود می‌یابد، اما ممکن است در بعضی افراد شدت آنفلوآنزا بیشتر شود و حتی جان فرد را تهدید کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار