رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده‌رود در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار متر مربع تور ماهیگیری غیرمجاز از این مناطق جمع‌آوری کردند.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 25 September 2020

مجتبی حاجتی رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان افزود: ۱۰ هزار متر مربع تور ماهیگیری به صورت متناوب توسط محیط بانان حین گشت و کنترل، نورکشی و قلاب‌کشی در محدوده منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود شناسایی شدند.

او زمان گشت‌های محیط بانان را شبانه و به وسیله قایق موتوری اعلام و اضافه کرد: در این زمان متخلفان در محل نیستند و یا با شنیدن صدای قایق متواری می‌شوند و حین فرار ادوات خود را جای می‌گذارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان بیان کرد: در این مدت همچنین تعداد زیادی ادوات صید ماهی که از متخلفان در سواحل دریاچه سد زاینده رود به جا مانده بود پس از جمع آوری به پاسگاه محیط‌بانی چادگان منتقل شد.

حاجتی با بیان اینکه صید غیرقانونی سبب کاهش جمعیت ماهیان دریاچه سد زاینده شامل ماهی‌های کپور، دندان دار، قزل آلای رنگین کمان و آمور می‌شود، گفت: طبق دستور سازمان حفاظت محیط زیست صید ماهی به هر روش در استان ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.

دریاچه سد زاینده رود زیستگاه بسیاری از گونه‌های آبزی و پرندگان مهاجر و یکی از سه محل اصلی جوجه آوری پرندگان از جمله کاکایی ارمنی محسوب می‌شود که همه ساله از اواسط خرداد تا اواخر تیر در جزایر این دریاچه تخمگذاری می‌کنند.

گونه‌های مختلف گیاهی از قبیل انواع گونه ها، جاوشیر، انجیر وحشی، بادام وحشی و سروکوهی در این ناحیه رویش دارند.

منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده رود با مساحت ۳۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار