یک موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی روز پنجشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در اردستان گشایش یافت.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 24 September 2020

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این زمینه گفت: شاهد افتتاح نخستین مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در شهرستان اردستان هستیم که به طور قطع با توجه به حجم و شکل فعالیت‌هایی که به صورت گسترده در سطح این شهرستان در زمینه‌های گوناگون در حال شکل‌گیری است، با همت بخش خصوصی و حمایت مسئولان می‌تواند پشتوانه‌ای برای ایجاد و توسعه اشتغال باشد و دغدغه واحدهای ایجادی را تا حد زیادی برطرف کند.

کامران کلانی مهابادی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از ارزیابی شاخص‌های بازار کار زمستان ۹۸ که برگرفته از مرکز ملی آمار است، نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از میزان ۱۲.۴ درصد به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده و در نقاطی مانند اردستان امروز شاهد نرخ بیکاری پایین‌تر از میانگین استانی و زیر ۱۰ درصد هستیم.

وی با اشاره همه‌گیری کووید- ۱۹ بیان کرد: چنان که در نقاط مختلف کشور آثار منفی ناشی از شیوع کرونا بر اشتغال را داشتیم، در سطح استان اصفهان هم این شرایط وجود داشت اما برنامه‌ای که در این زمینه دولت به طور خاص دنبال می‌کند، تاکید بیشتر بر توسعه مشاغل خانگی است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به نام‌نویسی برای دریافت تسهیلات نزدیک به ۲۷ هزار پرونده مربوط به اشتغال حدود ۵۱ هزار نفر را داشتیم که از مجموع اعتبار سه هزار و ۲۴ میلیاردی تومانی تا پایان شهریورماه، نزدیک به ۵۵۹ میلیارد تومان درخواست ثبت و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

به گفته وی، اگرچه مهلت نام‌نویسی برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان شهریورماه بود اما بانک‌ها مکلف شدند تا پایان مهر پرونده‌ها را بررسی و نسبت به ارایه تسهیلات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار