کد خبر: ۹۰۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 24 September 2020

 

 ۳۰ درصد بار ترافیکی پست در کشور، خریدهای اینترنتی است

تابناک/معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با تاکید بر اینکه شیوه های کار در پست باید تغییر کند، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد بار ترافیکی ما در کشور خریدهای اینترنتی است.

رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری پست گیلان در رشت با اشاره به اینکه پست یک  شرکت درآمد هزینه ای است،  اظهار داشت: امروز ذائقه مردم تغییر کرده است از این رو باید شیوه های کار ما نیز تغییر یابد.

وی با بیان اینکه پست می تواند در لایه های مختلف جامعه خدمت رسانی کند، بیان داشت : نیاز جامعه به پست بیش از آن است که تصور می کنیم زیرا نه تنها باید جایگاه خود را در جامعه پیش ببرد بلکه به مردم نیز خدمت رسانی کند.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما نتوانستیم خودمان را به روز رسانی، بهنگام و متناسب با این تغییرات کنیم، اظهار کرد: ماموران پست تا سال ۹۷ و اوایل ۹۸ مواردی همچون قبض آب، برق و گاز را توزیع می کردند ولی امروز این موضوعات الکترونیکی شده و اگر نتوانیم خود را به روز و بهنگام کنیم، خسران زیادی متوجه ما می شود.

سبحانی فر با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگزین نامه های پستی شده است، اضافه کرد: امروز باید بسته ها و امانات، جایگزین نامه ها شود و ما نیز ضمن تغییر شیوه ها به تناسب، زیر ساخت ها را با شرایط روز فراهم کنیم تا علاوه بر عدم اختلال در درآمدها، رضایتمندی مردم نیز ایجاد شود.

 پست باید به نیابت سایر دستگاهها خدمت رسانی کند

 سبحانی فر یکی از راهکارهای درآمدزایی و تسهیل در امور مردم را انجام مشاغل نیابتی در پست عنوان و بیان کرد: پست باید امروز به نیابت سایر دستگاه ها خدمات رسانی کند و مواردی همچون اخطاریه ها، ابلاغیه ها، اجراییه ها که در خواست ها به صورت الکترونیکی ثبت می شود را به جای حضور فرد در دستگاه به دست مردم برساند.

 وی با اشاره به بیماری کرونا و تاکید بر مراجعات غیر حضوری مردم تصریح کرد:  پست باید با مجاب کردن دستگا هها بخشی از کار را  در اختیار بگیرد و به جای نیاز به حضور فیزیکی ، امانات رابه نیابت از دستگاهها به مردم برساند.

 وی با اشاره به ۳۰ درصد خریدهای اینترنتی مردم  اظهار داشت: این بخش در حال توسعه یافتن است و ما باید غفلت نکنیم و زیر ساخت های لازم را در این بخش فراهم کنیم.

 مدیرعامل شرکت ملی پست  هدف از حضورش را در گیلان بررسی امکانات و چالش ها از نزدیک و رفع مشکلات و کمک به توسعه زیر ساخت ها در این بخش در استان عنوان  و تصریح کرد: یکی از موضوعات  توسعه زیر ساخت ها  و  استفاده از امکانات و زیر ساخت های  مورد نیاز پست راه اهن است که  در حال حاضر چندین استان از راه آهن برای جابه جایی بار خود استفاده می کنند که در اینده نزدیک از ظرفیت راه اهن رشت نیز در این جهت بهره گیری خواهد شد.

 وی با بیان اینکه هوشمند سازی حداقل به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از فراهم آوردن زیرساخت ها جهت بهره گیری از امکانات در نزدیکی راه اهن رشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حفاظت، امنیت و سلامت بسته های مردم بسیار حائز اهمیت است و بنابراین برنامه ریزی شده در بحث بسته بندی ها تغییراتی ایجاد شود و در دستور کار قرار بگیرد.

سبحانی فر همچنین به سرعت ارسال امانات مردم و کیفیت رساندن آن ها تاکید و خاطر نشان کرد: باید سرعت، دقت و سلامت را توامان در تحویل بسته ها و امانات پستی داشته باشیم و این مهم با ایجاد زیر ساخت ها باید محقق شود تا با جلب بیشتر اعتماد مردم، سرانه نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته طرح "ستاپ " برنامه ریزی شده است، گفت: در همین راستا برنامه ریزی شده تا کارکنان نسبت به کاری که انجام می شود، دریافتی بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در طول تاریخ درآمدهای پست کشور طی شهریورماه برای اولین بار رکورد زد و می توان این ظرفیت و توان را ارتقا داد.

 وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جامعه ما روستایی هستند، بر توسعه آی سی تی در روستاها نیز تاکید و خاطر نشان کرد:  توسعه دفاتر آی. سی. تی روستایی می تواند خدمت رسانی مناسبی نیز به روستاییان داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه کارکنان پست کار مقدسی را انجام می دهند، اظهار داشت : در ایام شیوع کرونا پنج نفر از همکاران جان خود  را از دست دادند،  بیش از ۵۰ نفردر بیمارستان بستری و بیش از ۳۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران امروز همچنین از زمین جانمایی شده تجزیه مبادلات بازدید کرد. دیدار با استاندار، بازدید  از پست شهرداری رشت از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گیلان  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار