به زودی
رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی این استان در صدد راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار بصورت کیفی و برنامه‌ریزی شده در مناطقی از کلانشهر اصفهان است.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 23 September 2020

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: پلیس راهور دوچرخه‌سوار در محدوده هسته مرکزی و حاشیه رودخانه زاینده‌رود در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان به شهر دوچرخه‌ها، شناخته می‌شود و نیاز است که پلیس دوچرخه‌سوار در آن بصورت دائم راه‌اندازی شود، اظهارداشت: در مرحله نخست ۲۰ دستگاه دوچرخه برای نیروهای پلیس راهور اصفهان تخصیص می‌یابد و امیدواریم این امر تا یک ماه آینده محقق شود.

محمدی با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان گذشته، پلیس دوچرخه‌سوار در اصفهان بود، خاطرنشان کرد: آن اقدام چندان با برنامه و دائم نبود و دوچرخه‌های مورد استفاده نیز کیفیت لازم را نداشت درحالیکه لازم است پلیس راهور دوچرخه‌سوار در حد شعار و موقتی نباشد.

محمدی با اشاره به اول مهر روز جهانی بدون خودرو نیز گفت: شماری از نیروهای پلیس راهور در این روز و همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس بطور نمادین در اصفهان دوچرخه‌سواری کردند.
رییس پلیس راهور اصفهان با تاکید بر اینکه دوچرخه‌سواران در معابر شهری اصفهان، امنیت لازم را ندارند، تصریح کرد: لازم است مسیرهای ویژه و امن برای آنها ایجاد شود درحالیکه برخی مسیرهای موجود در زمان حاضر در اصفهان، تکمیل نشده و ناقص است.

وی با اشاره به برخی حوادث و تصادفات که برای دوچرخه‌سواران در اصفهان اتفاق می‌افتد، گفت: دوچرخه‌سواران باید قوانین راهنمایی و رانندگی را بطور کامل رعایت کنند و این تصور را نداشته باشند که از قانون، مُبری هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه دوچرخه‌سواری در معابر بزرگراهی بسیار خطرناک است، اضافه کرد: رانندگان خودروها نیز باید هنگام نزدیک شدن به دوچرخه‌سواران بسیار مراقب باشند و سرعت ایمن را رعایت کنند تا خطری دوچرخه‌سواران را تهدید نکند.

محمدی، خواستار اقدامات فرهنگی و تشویقی بیشتری در اصفهان برای ترویج دوچرخه‌سواری شد و تاکید کرد: پلیس راهور از ترویج و گسترش دوچرخه‌سواری و ایجاد مسیرهای ویژه آن استقبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار