رئیس اداره آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان عنوان کرد:
سومین کارگروه تخصصی فرهنگی رسانه ای مدیریت مصرف آب، به میزبانی امور آب و فاضلاب شهرستان فریدن و در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر داران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 23 September 2020

در این جلسه که چهره های فعال فرهنگی و رسانه ای و روابط عمومی ادارات شهرستان حضور داشتند، مدیر امور آبفا منطقه فریدن به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و با موثر دانستن این اقدام در راستای برطرف کردن مشکلات روستاها و ارتقا خدمت رسانی و افزایش کیفیت آب گفت: در نیمه نخست سال جاری با برنامه ریزی دقیق شرکت آبفا و تعامل بخشداران و مسئولان روستایی شهرستان فریدن، اقدامات خوبی در زمینه تامین آب شرب و تعویض شبکه های توزیع فرسوده و قدیمی انجام شد، که باعث کاهش چشمگیر در هدررفت آب شده است.
مسعود مقدسی، مدیریت مصرف آب را به خصوص در شرایط فعلی که با بحران کرونا مواجه هستیم بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: منابع و هزینه های بسیار زیادی صرف می شود تا آب آشامیدنی سالم و پایدار به مصرف کنندگان برسد و باید قدر این نعمت الهی را با استفاده درست آن بدانیم.
رئیس اداره آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز، هدف از برگزاری این کارگروه را برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های فرهنگی آموزشی مدیریت مصرف آب با نگاه ویژه به شرایط اجتماعی و فرهنگ بومی منطقه عنوان کرد و گفت: این شرکت به منظور نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف در کودکان به عنوان آینده سازان کشور، تاکنون 11 دوره جشنواره "نخستین واژه" را با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار کرده و برای سایر گروه های سنی نیز برنامه های متنوعی را در قالب دوره های آموزشی، جشنواره ها و مسابقات فرهنگی اجرا کرده است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که برای حفظ سلامت مردم امکان برگزاری برنامه های اجتماع محور و حضوری فراهم نیست، رویکرد اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی شرکت آبفا نیز به سمت استفاده از فضای مجازی سوق پیدا کرده است.
محسن شفیعا شهرستان فریدن را دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و انتشار محتواهای آموزشی دانست و اظهار داشت: وظیفه چهره های فرهنگی و رسانه ای، جریان سازی در راستای تنویر و اقناع افکار عمومی است و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم نقش بسزایی در این زمینه ایفا می کند.
در ادامه جلسه، عبدالهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن ضمن استقبال از اجرای برنامه های فرهنگی شرکت آبفا در این شهرستان و اعلام آمادگی برای مشارکت در این راستا افزود: فعالیت بیش از 40 شبکه اطلاع رسانی در شهرها و روستاهای این منطقه و نیز کانال های اطلاع رسانی مساجد و پایگاه های متعدد مذهبی و فرهنگی و تجربه موفق برگزاری هفته فرهنگی فریدن به صورت مجازی، فرصت مغتنمی را برای تحقق اهداف این کارگروه فراهم کرده است.
همچنین حسین خلیلی شهردار دامنه با اشاره به مشکلات متاثر از کم آبی در این شهرستان اظهار داشت: علیرغم بارندگی های نسبتا خوبی که در غرب استان اصفهان داشته ایم و همجواری با رودخانه زاینده رود، متاسفانه فرونشست های زمین و پایین رفتن سطح منابع آب زیرزمینی باعث شده تا ضرورت مدیریت مصرف آب در این منطقه کاملا احساس شود.
خلیلی، جداسازی کامل آبیاری فضای سبز از آب شرب را اقدام بزرگ شهرداری دامنه در راستای مدیریت مصرف آب برشمرد و افزود: همه امکانات تبلیغات محیطی شهرداری در خدمت اطلاع رسانی به شهروندان در حوزه مصرف بهینه آب خواهد بود.
سپس سایر اعضای جلسه، پیشنهادات و ایده های خود را برای اجرای موفق طرح های آموزشی و فرهنگی مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان فریدن ارائه کردند.
برگزاری جشنواره شعر و نثر ادبی آب، ایجاد گروه های همفکری در فضای مجازی با حضور صاحب نظران، استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد با عضویت بیش از 9 هزار نفر، استفاده از سایت ها و کانال های خبری ادارات، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان ادارات، ایجاد و ارائه راهکار برای ذخیره و استفاده غیر شرب از آب باران و اطلاع رسانی بیشتر به مردم از طریق رسانه ملی از مهمترین پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار