آژانس‌های امنیت سایبری و اجرای قانون فدرال آمریکا هشدار دادند، احتمال دارد "بازیگران خارجی" برای بی‌اعتبار کردن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از طریق سوءاستفاده از روند کند شمارش آرای پستی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 23 September 2020

 

هشدار آمریکا درباره کارشکنی "عوامل خارجی" در انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود آمریکایی‌ها مشارکت بی‌سابقه‌ای در انتخابات سوم نوامبر میان دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن از طریق ارسال رای با پست داشته باشند.

بسیاری از آمریکایی‌ها رای‌گیری پستی را شیوه‌ای امن برای شرکت در انتخابات در دوران پاندمی کرونا می‌دانند که جان بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی را گرفته است. اما شمارش آرای پستی نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای زمان بیشتری می‌طلبد.  

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا در بیانیه مشترکی تاکید کردند: این امر موجب می‌شود تا مقام‌ها در شب انتخابات با نتایج ناقص مواجه شوند.

این بیانیه همچنین تاکید می‌کند: بازیگران خارجی و مجرمان سایبری ممکن است از فرصتی که برای تایید و اعلام نتایج انتخابات لازم است، از طریق انتشار اطلاعات نادرست سوءاستفاده کنند و این می‌تواند شامل گزارش‌هایی از سرکوب رای‌دهندگان، حملات سایبری علیه زیرساخت انتخاباتی، تقلب در آراء یا صندوق‌های رای باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است، این اقدام ممکن است به شکل وب‌سایت‌های جدید یا محتوایی در رسانه‌های اجتماعی باشد که هدفش "بی‌اعتبار کردن فرایند انتخاباتی و تضعیف اعماد به نهادهای دموکراتیک آمریکاست."

منابع نزدیک به کمپین جو بایدن اعلام کردند، این نامزد دموکرات برای وضعیتی که نتایج اولیه احتمالا به نفع ترامپ  و بعد نتایج تغییر کند، آماده می‌شود چون انتظار می‌رود شمار بالایی از دموکرات‌ها از طریق پستی در رای‌گیری شرکت کنند و آنها نگرانند که این موجب شود تا ترامپ حرفی از تقلب در انتخابات بزند.

رای‌گیری پستی امری جنجال‌برانگیز در آمریکاست. ترامپ بارها بدون استناد به هیچ سند و مدرکی هشدار داده است که این شیوه آلوده به تقلب است و دموکرات‌ها ممکن است از آن برای تقلب در انتخابات استفاده کنند.

همچنان کارزار انتخاباتی ترامپ از حامیان این جمهوری‌خواه می‌خواهد تا درخواست رای‌گیری غیابی کنند. بایدن هم‌اکنون در اکثر نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است اما انتظار می‌رود رقابت تنگاتنگی به راه بیفتد.

منبع:ایسنا

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ ، بایدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار