سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی کارگاه‌های طرح هور در بند نسوان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم اظهار کرد: ۱۰ جلسه آموزشی در قالب کارگاه های طرح هور با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل زندان‌های استان برای ۵۳ نفر از مددجویان بند نسوان برگزار شد.

وی افزود: یکی از راهبرد‌های اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از بدو تشکیل تاکنون اهتمام جدی به مقوله مجازات‌های جایگزین و همچنین اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان و آسیب دیدگان اجتماعی و برنامه ریزی در این خصوص بوده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ادامه داد: با توجه به توسعه و گسترش برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتکبان جرایم علیه امنیت اخلاقی و جرایم درجه شش تا هشت ضرورت داشت تا برنامه‌ای به منظور هدایت و راهبری کارگاه‌های هور (مدیریت هویت و رفتار) نیز پیش بینی شود که بر این مبنا، کارگاه تربیت مربی و بازآموزی مربیان در استان قم به اجرا در آمد و به همین منظور از مربیان مجرب و با تجربه در برگزاری این دوره‌ها استفاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی در تشریح خصوصیات دوره‌های هور عنوان کرد: دوره‌های هور با افزایش هوشیاری، بازسازی غیر مستقیم سبک زندگی، حل تعارض‌ها و انتخاب رفتار عقلانی، به چالش طلبیدن مفروضات و اهداف اساسی افراد، دیدن جنبه‌های تحریف شده انسانی، کاهش عادات و تعصب‌های غیرمنطقی، ایجاد امید و دلگرمی، افزایش خودانگیختگی و سرزندگی را در افراد آسیب دیده به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار