برخی از نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی که تقاضا برای اخذ خودروی ۳ میلیارد ریالی داشتند با برخی انتقادات عمومی مواجه شده اند.
کد خبر: ۹۰۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 22 September 2020
 اعلام خبر دریافت خودرو چند صد میلیون تومانی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موجب بروز واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد، برخی کاربران هم به تفاوت قیمت خودروی تحویلی به نمایندگان با خودروی دنا پلاس اتومات موجود در بازار اشاره و نسبت به آن انتقاداتی داشتند.
قیمت این خودرو برای نمایندگان، ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال با اقساط ٣ ساله است که سند آن حداقل تا یکسال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تحویل خودروی دناپلاس اتومات به نمایندگان افزود: من در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم خودرو نگرفتم و تقاضای خودرو هم نکردم بلکه از خودروی شخصی‌ام که یک دستگاه سواری ال ۹۰ مدل۹۰ است استفاده می‌کنم.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: به نظر من تحویل این خودرو به نمایندگان مناسب نبود و باید خودروی معمولی‌تری داده می‌شد، ضمن اینکه باید خودروی نمایندگان در شان آن‌ها و پاسخگوی میزان رفت و آمد‌ در جاده‌ها هم باشد. 
وی با بیان اینکه نماینده مجلس هم برای انجام امورات، حداقل‌هایی نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی باید راهکار‌هایی داشته باشد گفت: از سوی دیگر اگر کسی دو دوره نماینده مجلس شد نباید حتما خود را محق بداند که هر بار خودرو بگیرد.
محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه این امر در ادوار مجلس بوده گفت: در این دوره، حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان هیچگونه سابقه قوه مقننه نداشته و معمولاً خودروی مناسبی برای رفت و آمد و سرکشی به مناطق حوزه انتخابیه در اختیارشان نیست.
وی افزود: رویه همین بوده و تفاوت آن اینست که این خودرو‌ها درگذشته به نام شخص نماینده شماره‌گذاری می‌شد، اما این دوره به نام مجلس شماره‌گذاری شده و بحث اختلاف قیمت هم موضوعیت ندارد.
احمد امیرآبادی فراهانی هم دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به انتشار این خبر با بیان اینکه در دوره‌های قبل، مجلس۲۵۰ خودرو و به همین تعداد راننده داشت گفت: این خودرو‌ها ماهانه ۱۲۰ میلیون ریال برای مجلس هزینه داشت که در مجلس هشتم و نهم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گرفت و ماهانه ۸۰ میلیون ریال در این زمینه صرفه جویی شد.
وی افزود: برای دوره یازدهم مجلس هم نیازمند اتومبیل ایرانی بودیم و ایران خودرو قرار شد به تعداد نیاز ما پژو پارس و دنا با اختیار و انتخاب نمایندگان در اختیار مجلس قرار دهد.
امیرآبادی گفت: این خودرو‌ها به صورت اقساطی به نمایندگان واگذار و اقساط آن در طول دوره نمایندگی از حقوق وکلای ملت کسر می‌شود تا با کسر هزینه راننده و بنزین مجلس بتواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.
وی افزود: در هیئت رئیسه مجلس اینکه خودرو‌ها برای تحمیل نشدن هزینه اضافه به مجلس به نمایندگان واگذار شود یا خیر، تصمیم قطعی گرفته نشده و در حال حاضر اسناد مربوط به این اتومبیل‌ها به نام مجلس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار