جلال رشیدی کوچی ادامه داد: «موضوع دیگر نظارت بر شوراها است. متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از شوراها عملکرد مناسبی نداشتند و این ذهنیت را در بین مردم به وجود آورده است، که همه شوراها اینگونه هستند. این اشتباه است و مربوط به موضوع نظارت است.»
کد خبر: ۹۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 22 September 2020

تابناک فارس به نقل از پانا:جلال رشیدی کوچی درباره اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: «اعضای کمیسیون امور داخلی کشور اصلاحات قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را جمع‌بندی کرده‌اند. شرایط داوطلبی و احراز شرایط رجال سیاسی هم بررسی شده است. شرایطی در نظر گرفته شده که براساس آن قدرت یک شخص در سطح ملی و بین‌المللی و توانایی‌های وی به خوبی احراز می‌شود. همچنین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری باید از سابقه مناسب برخوردار باشد.»

وی افزود: «همچنین در این اصلاحیه تاکید شده است که داشتن تابعیت یا اقامت از کشورهای بیگانه توسط نامزد انتخابات یا والدین، همسر و فرزندان شخص داوطلب از مصادیق عدم تعهد به انقلاب و نظام به شمار می‌رود. داوطلبان باید هنگام اعلام نامزدی، برنامه عملیاتی خود را هم در همه حوزه‌ها ارائه دهند. باید شخص داوطلب برای پاسخگویی مناسب، مشاورانی را هم معرفی کند.»

نماینده مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، اضافه کرد: «کار ما در کمیسیون انجام گرفته، اصلاحیه نهایی شده و طرح برای بررسی پایانی در صحن به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است.»

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم گفت: «در موضوع شوراها تاکیدی که کمیسیون دارد و دنبال می‌شود، این است که قانون انتخابات را به صورتی اصلاح کنیم که ورودی‌ها به شورا کنترل شود و افرادی که در حوزه شوراها و شهرسازی تخصص دارند، بتوانند به انتخابات ورود کنند و شاهد این نباشیم که تعداد زیادی از افراد نام‌نویسی کنند بدون اینکه ذره‌ای در این زمینه تخصص داشته باشند.»

جلال رشیدی کوچی ادامه داد: «موضوع دیگر نظارت بر شوراها است. متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از شوراها عملکرد مناسبی نداشتند و این ذهنیت را در بین مردم به وجود آورده است، که همه شوراها اینگونه هستند. این اشتباه است و مربوط به موضوع نظارت است.»

وی اضافه کرد: «در موضوع انتخابات شوراها، مطالبی اندیشیده می‌شود تا افرادی بتوانند به مرحله انتخاب برسند که در حوزه شهرداری و کارهای عمرانی مربوط به شهر، تخصص داشته باشند و انجام این کار به اعتقاد بنده بسیار مهم است. شاخص‌های این کار در حال بررسی است که به محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. در این زمینه تجربه و سابقه اجرایی بسیار مهم است. قطعا باید تفاوت‌ها در موضوع شهر و روستا نیز در نظر گرفته شود و نباید همه را به یک چشم دید.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار